آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۲۳۲۶۷
اخبار کشور
۱۱

«محمدرضا مقدم سبحانی» سرباز وظیفه مرزبانی سراوان به شهادت رسید

سرباز وظیفه «محمدرضا مقدم سبحانی» از نیروهای هنگ مرزی سراوان در حین تامین امنیت مناطق مرزی به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری مرزبانی سیستان و بلوچستان، بیست و چهارم اسفند ماه 1401 سرباز وظیفه «محمدرضا مقدم سبحانی» یکی از کارکنان مرزبانی حین اجرای گشت و کمین، کنترل و پایش نوار مرزی به جهت تامین امنیت منطقه مرزی سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان مجروح و بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد ولی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

شهید مدافع وطن محمدرضا مقدم سبحانی مجرد و از اهالی شهرستان بندر ماهشهر استان خوزستان است.

دستگیری عامل اصلی شهادت مامور پلیس در سراوان

خبر دیگر اینکه، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل اصلی شهادت ستواندوم «محمد زور» در شهرستان سراوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: ششم دی ماه سال جاری در پی شهادت ستواندوم «محمد زور» از عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر در درگیری با قاچاقچیان مسلح در شهرستان گلشن پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. از همان لحظات ابتدایی پلیس با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات فنی شناسایی و دستگیری عاملان اصلی شهادت این مامور جان برکف را دستورکار قرار داد و در این خصوص با توجه به سرنخ های به عمل آمده عاملان شناسایی و تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.پس از انجام هماهنگی های لازم و قانونی، مجرم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی افزود: طی این عملیات از قاتل یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه دو تیغه خشاب و پنج تیر جنگی کشف و عامل شهادت به حمل مسلحانه موادمخدر، درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی و شهادت ستواندوم محمد زور اعتراف کرد.

قاتل شهید «رحمان پور دهقان» به دار مجازات آویخته شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت: قاتل شهید «رحمان پور دهقان» پس از انجام مراحل قانونی در زندان مرکزی خرم آباد به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، داریوش شاهون وند اظهارداشت: در پی شهادت سرگرد «رحمان پور دهقان» جمعی انتظامی شهرستان خرم آباد در حین انجام وظیفه به وسیله سلاح جنگی، پس از انجام تشریفات قانونی از طریق مراجع قضایی و تایید دیوان عالی کل کشور، سحرگاه پنجشنبه 25 اسفندماه حکم قصاص قاتل اجرا شد.