آرشیو شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۶۴۵۵
صفحه آخر
۲۴

بی قرار مثل شیراز

محمود پاک نیت

من در فارس به دنیا آمده ام و مسلما به هموطنان مسافرم پیشنهاد می کنم که در فرصت تعطیلات نوروزی حتما سری هم به شیراز بزنند.

گرچه برای نوروز به هموطنانم سفر به شیراز را پیشنهاد می دهم ولی این را هم بدانید که اردیبهشت بهترین زمان سفر به این شهر زیباست. بنابراین اگر در روزهای عید فرصتی برای سفر به شیراز نیافتید، حتما اردیبهشت تان را مملو از زیبایی متنوع شیراز کنید تا خاطره این شهر زیبا در اردیبهشت همیشه برای تان باقی بماند. شنیدن این که به حافظیه و قبر خواجو و دروازه قرآن بروید شاید بیهوده باشد که هر مسافر شیرازی احتمالا به این مکان های دیدنی خواهد رفت، شیراز و بهار پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند، اساسا شیراز در بهار شهر دیگری است، از عطر بهار نارنجی که در هوا معلق است تا هوای عجیب و مدهوش کننده اش، آسمان ابر و آفتابی و بی قرارش.

اصلا همین آسمان شیراز است که مردمان این شهر را هم بی قرار کرده، همه را به نوعی عاشق و مهربان کرده و همین ویژگی هاست که حتی در لهجه مردمان این شهر هم رسوب کرده است، اصلا حالا که به شیراز می روید کمی هم مردمان این شهر را سیاحت کنید، مردم شیراز خودشان جاذبه گردشگری اند. حتما نباید پای شکوه تخت جمشید نشست، می توان پای درددل یک پیرمرد شیرازی هم نشست و از گذشته ها شنید، این تجربه سفر را برای هر مسافری یگانه می کند. آن مسافر دیگر خاطره ای از شیراز را با خود دارد که هیچ مسافر دیگر این شهر نخواهد داشت.