آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۵۶۹۶
بازار دیجیتال
۱۷

خبر

اسکاتلند و نیوزیلند تیک تاک را ممنوع کردند

مهر : پس از انگلیس، اپ تیک تاک برای اعضا و کارمندان پارلمان اسکاتلند و همچنین نیوزیلند ممنوع شد. طبق گزارشی جدید اپ چینی تیک تاک به دلیل نگرانی های امنیتی از موبایل اعضای پارلمان اسکاتلند حذف می شود. به اعضا و کارمندان پارلمان اسکاتلند توصیه شده تا تیک تاک را حتی از دستگاه های شخصی که با آن به سیستم فناوری اطلاعات دولت متصل می شوند، حذف کنند.

این درحالی است که در گزارشی دیگر نیوزیلند نیز اعلام کرد تیک تاک را در دستگاه هایی که به شبکه پارلمان این کشور متصل می شود حذف می کند. دلیل این امر نگرانی های امنیت سایبری ذکر شده است. به این ترتیب نیوزیلند جدیدترین کشوری است که استفاده از اپ اشتراک گذاری ویدئو کوتاه را در دستگاه های دولتی محدود می کند. رافائل گونزالس مونترو، رئیس اجرایی خدمات پارلمان نیوزیلند در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرد این تصمیم پس از مشاوره با کارشناسان امنیت سایبری، مذاکرات داخل دولت و کشورهای دیگر گرفته شده است.

نگرانی آلمان از هزینه گزاف ممنوعیت هوآوی در شبکه 5G

ایسنا : نامه وزارت اقتصاد آلمان نشان می دهد اعمال ممنوعیت روی برخی قطعات ساخت شرکت های هوآوی و زدتی ا ی (ZTE) چین، در صورت نیاز به تعویض آنها در سطح گسترده می تواند پیامد قابل توجهی روی شبکه موبایل آلمان داشته باشد.

دولت آلمان در حال حاضر سرگرم بررسی تامین کنندگان فناوری مخابرات است و می گوید این بررسی ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان خاصی ندارد. بر اساس نامه وزارت اقتصاد آلمان به کمیته اقتصادی پارلمان این کشور، اگر تغییرات گسترده ای در نتیجه ممنوعیت یا مقررات الزامی باشد، احتمالا تاثیر قابل توجهی روی فعالیت شبکه های موبایل و تامین پوشش ضروری خواهد گذاشت. بازبینی دولت ممکن است به این موضوع منتهی شود که اپراتورها ملزم شوند قطعاتی که در ساخت شبکه های نسل پنجم (5G) به کار رفته اند را تعویض کنند. تحت مقررات فعلی، اپراتورها خسارتی دریافت نخواهند کرد.