آرشیو یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، شماره ۵۴۵۱
سیاست
۲
خبر

مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش: دشمن می خواهد دستاوردهای بی نظیر نظام را زیر سوال ببرد

امیر سرتیپ امیر حاتمی، مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش در جمع مدیران نهادها و دستگاه های کشوری گفت: جنگ های اخیر به ویژه منازعه اوکراین و روسیه، ظهور قدرت های جدیدی همچون چین و هند؛ مخاصمه امریکا و چین، جنگ های منطقه ای، افول قدرت امریکا در جهان و آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون، شکست داعش در عراق و سوریه و قدرتمند شدن ایران مصادیق دوره گذار و گذشتن از پیچ تاریخی است.

به گزارش مهر، حاتمی هزینه استقلال خواهی جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی را بالا توصیف کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی با داشتن موقعیت راهبردی در منطقه، تنها زمانی می تواند استقلال، آزادی و جمهوریت خود را به معنای واقعی کلمه حفظ و حراست کند که قدرتمند شده و در عرصه تحولات بین المللی و منطقه ای نقش آفرینی کند. مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که نظام سلطه از هر ترفندی برای خدشه دار ساختن استقلال و وحدت ملی بهره برد تا آنجا که از سر عجز و استیصال، دست استمداد و یاری خود را به سوی بدنام ترین گروه تروریستی جهان یعنی منافقین و سلطنت طلب ها و تجزیه طلبان دراز کرد تا بتواند از طریق این گروه های سرسپرده و وابسته، ایران را با خطر تجزیه و فروپاشی روبه رو سازد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی درصدد القای ناکارآمدی و ناتوانی نظام اسلامی در تحقق شعارها و آرمان های خود است. دشمن در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، جنگ اقتصادی را به عنوان نخستین اولویت و محور دشمنی خود قرار داده تا از این طریق بتواند دستاوردهای بی نظیر نظام را زیر سوال ببرد.