آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۳
سیاسی
۲

اخبار

ایرنا : مخبر: نقشه راه اقتصادی کشور باید به روزرسانی شود

به دلیل سفر آیت الله رئیسی به اندونزی، جلسه روز گذشته هیات وزیران به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار و ضمن بررسی برخی پیشنهادهای دستگاه های اجرایی، تصمیماتی در بخش های مختلف اتخاذ شد.

مخبر در این جلسه بر لزوم توجه به موضوع بهره وری به عنوان یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد. وی از رئیس سازمان اداری و استخدامی خواست برنامه ای جامع برای توسعه بهره وری، نه تنها برای دولت بلکه برای تمام بخش های کشور تدوین کند تا شاهد توجه جدی به این موضوع در تمامی حوزه ها باشیم. معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور اشاره کرد و گفت: نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین المللی به روزرسانی شود و نمی توان نقشه ای ثابت برای تجارت و اقتصاد کشور تدوین کرد.

وی اضافه کرد: لازم است گروهی از کارشناسان و متخصصین در این زمینه فعال شوند و ضمن رصد مستمر و دقیق شرایط بین المللی و شرایط دیپلماسی کشور، نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور را به روزرسانی و برنامه ها را متناسب با شرایط ابلاغ کنند.

ایسنا : سلطان عمان به ایران سفر می کند

سلطان عمان اوایل هفته آینده به ایران سفر می کند. تلویزیون عمان اعلام کرد که هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان قرار است یکشنبه آینده طی یک سفر دو روزه به ایران سفر کند. همچنین بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دیدار با مقامات بلندپایه ایران از برنامه های سلطان عمان در جریان این سفر خواهد بود. گفتنی است سفر سلطان عمان به تهران، پس از سفر اخیر وی به مصر صورت می گیرد. برخی رسانه های عربی، از جمله روزنامه العرب احتمال دادند که میانجیگری میان ایران و مصر، یکی از محورهای مذاکرات سلطان هیثم و السیسی بوده باشد. سال گذشته نیز آیت الله رئیسی در راس هیاتی بلندپایه به عمان سفر کرده بود.

فارس : تجدید میثاق جمعی از نیروهای مسلح با آرمان های امام راحل (ره)

جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، 3 خرداد 1402 در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافتند و به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.