آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۳
فرهنگی
۱۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد ممنوع الکاری هنرمندان موسیقی مطرح کرد : نان عده ای در ایجاد التهاب است

محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شنبه شب نمایشگاه بین المللی کتاب به پایان رسید و اعداد بسیار خوبی از مشارکت، خرید کتاب و مهم تر از همه حضور مردم به ثبت رسیده است.

به لطف خدا یک نشاط بزرگ فرهنگی در کشور پدید آمد و به صورت همزمان با نمایشگاه، سامانه مجازی ما نیز فعال بود و بیش از یک میلیون و 700 هزار کتاب در سامانه مجازی فروخته شد؛ یعنی اگر کسی در دورترین نقطه کشور در روستایی در شهر کتاب تهیه می کرد، به راحتی به دستش می رسید. در مجموع حدود 3 میلیون و 400 هزار جلد کتاب در بخش حضوری و از طریق سامانه مجازی فروخته شده و مجموع فروش این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بیش از 401 میلیارد تومان بوده است. بعضی روزها بیش از یک میلیون نفر و در مجموع 7 میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و سایر مسئولان و مردم برای حضور و بازدید از نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد.

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادعای ممنوع الکار شدن برخی از هنرمندان حوزه موسیقی که در فضای مجازی نشر یافته، سوال شد که در پاسخ گفت: این را بایستی شبکه رسانه ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده رسانه ای می شود؛ اینها مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در چنین موضوعاتی مخفی کاری نداریم از فضاسازی رسانه ای در این خصوص بدون آنکه تصمیمی گرفته شده باشد، انتقاد کرد و افزود: اگر برای کسی مشکلی پیش بیاید، با اجرایش موافقت نمی کنند و من دیروز از همه بخش ها خواستم که به شایعه سازی رسانه ای پایان دهند و اجازه ندهند افرادی با انگیزه های مختلف، ایجاد التهاب کنند. حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می شود. اینها جز شایعه سازی رسانه ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم. هنرمندان و فرهنگ دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد که البته بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست. الان فعالیت های فرهنگی عادی شده است و عده ای به جای اینکه خوشحال باشند، ناراحت هستند که فعالیت های فرهنگی و هنری در حال انجام است. نان عده ای در ایجاد التهاب است.