آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۰۹
اخبار کشور
۲

مرندی: توان غرب برای تحکیم سیاست های خود به سایر کشورها در حال کاهش است

کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: توان غرب برای تحکیم سیاست های خود به دیگر کشورها رو به کاهش است و این کاهش به طور خاص در کشورهای بزرگ دیده می شود.

محمد مرندی، کارشناس مسائل بین الملل طی گفت وگویی درخصوص اهداف و اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان به اندونزی اظهار داشت: کشو ر اندونزی نزدیک به 300 میلیون نفر جمعیت دارد و کشور بزرگ و مهمی در آسیا به حساب می آید.

وی با بیان اینکه اندونزی یک کشور آسیایی و مسلمان محسوب می شود، گفت: در سال های اخیر این کشور رشد و توسعه اقتصادی بالایی را تجربه کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: امروز با توجه به رشد اقتصادی سال های اخیر کشورهایی چون هند، چین، روسیه، اندونزی، برزیل و برخی دیگر از کشورها، می توان بسیاری از نیازهای داخلی کشور که در گذشته عموما جهت تامین آنها به سمت کشورهای غربی مراجعه می شد را در کشورهای آسیایی و شرقی یافت.

مرندی افزود: به عبارت دیگر کشورهای آسیایی و شرقی امروز می توانند بازار صادراتی مناسبی برای کالاها و محصولات ایرانی به حساب آیند.

وی بیان کرد: با افول نسبی کشورهای غربی و گرفتار شدن آنها به بحران های مختلف بین المللی هم با روسیه، هم با چینی ها و برخی دیگر از کشورها، امروز قدرت مانور جمهوری اسلامی ایران به شدت افزایش پیدا کرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: توان غرب برای تحکیم سیاست های خود به دیگر کشورها رو به کاهش است و این کاهش به طور خاص در کشورهای بزرگ دیده می شود.

به گزارش ایرنا ، مرندی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت ایجاد شده در نظم نوین بین المللی استفاده کنیم تا هم به توسعه و رشد هرچه بیشتر کشور خودمان و هم به تضعیف هرچه بیشتر نظام تحریمی غرب بپردازیم.