آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۰۹
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

سامانه پیام کوتاه 30002323 - 300071932

* با حوادثی که شاهدش هستیم ایران در حال حاضر به یک قدرت منطقه ای، فرامنطقه ای و یک کنشگر فعال در جهان تبدیل شده و این کنش سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی، معادلات قدرت در جهان را تغییر داده است. به بیان دیگر جهان در حال عبور از یک گردنه و پیچ تاریخی است هر قدرتی از این معبر بخواهد عبور کند، نمی تواند علائم اسلام، انقلاب و ایرانی را که در جای جای این معبر دیده می شود، نادیده بگیرد.

نواب

*با اشاره به امضای موافقت نامه ساخت خط ریلی رشت- آستارا بین ایران و روسیه می خواهم عرض بکنم ایران در منطقه ای قرار دارد که نقطه تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقاست و با دسترسی به تنگه هرمز و نزدیکی به چند کانون مهم بین المللی و منطقه ای از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه خاورمیانه، اوراسیا، آسیای جنوبی و آسیای غربی نقش کلیدی در پیوند این مناطق دارد. کشورمان علاوه بر نقش آفرینی در کریدور شمال- جنوب، می تواند یکی از چند مسیر اصلی کریدور شرق به غرب از چین تا اروپا نیز باشد. فلذا می تواند جایگزین کارکرد سیاسی و تا حدی کارکرد اقتصادی نفت شود.

عزیزی

* از خیانت های خاندان منحوس پهلوی به ایران در دوره رضا میرپنج قلدر، بخشیدن بخشی از استان سیستان و بلوچستان به مساحت «3000 کیلومتر مربع» مشهور به «دشت ناامید» به افغانستان است که باعث شد سرچشمه رود هیرمند از دسترس خارج شود. از همان موقع پیش بینی می شد که امروز سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه شود. حالا طرفداران همان ملعون مسبب این مصیبت ، امروز در حال اسکی رفتن روی خشکسالی هیرمند هستند!

جلیلی

* بازگشت سوریه به جهان عرب که نماد آن لغو تعلیق عضویت آن در اتحادیه عرب و شرکت دوباره در نشست های این نهاد عربی است، اقدامی در راستای حرکت جمعی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با دمشق پس از شکست پروژه مشترک ائتلاف غربی- عربی به سرکردگی آمریکا برای سرنگونی دولت سوریه و بشار اسد قلمداد می شود. کشورهای عرب متحد آمریکا که قبلا در جبهه واحدی در راستای سرنگونی دولت قانونی سوریه عمل می کردند، با تغییر آشکار در رویکرد قبلی خود به احیای روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با دولت بشار اسد پرداخته اند معنی این حرکت چیزی جز بی اعتنایی به آمریکا نیست.

شمسایی

* قطعا یکی از مصادیق مرجفون در زمان ما همین سلبریتی هایی هستند که با بیان و تکرار طوطی وار سخنان دشمنان، دامن زدن به شایعات، تهییج و تحریک جوانان، نوجوانان و... علیه کشور فعالیت می کنند که برخی از آنها بدون شک با سرویس ها و سفارتخانه های خارجی در ارتباطند و باید با آنها برخورد قهر آمیز شود.

اختریان

*حمایت مزدورانی مثل ترانه علیدوستی از جنایتکاران وحشی مثل سه نفری که در اصفهان جنایت کرده اند با برنامه و طراحی هماهنگ شده با دشمنان ملت ایران برای حرکت های آینده است. والا هیچ عقل سلیمی از چنین حیواناتی حمایت نمی کند. برنامه آینده آنها دخالت سازمان های بین المللی همسو با جنایتکاران در امور داخلی ملت ایران است.

طاهریان

* آقای دادستان! اگر شایعه یا ادعایی در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله دادستان ها منتشرکننده آن را احضار کنند. اگر مستندات منتشرکننده درست بود، پیگیری شود که مشکل حل شود اما اگر سندی وجود نداشت بلافاصله باید آن فرد تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد. ان شاءالله این را مردم در عمل ببینند.

اسکندرلو

* متاسفانه به دلیل غفلت مسئولان مربوط و عدم نظارت بر موضوع پوشاک و برنامه ریزی دشمنان فرهنگی ما همچنان مانتوهای پشت نویسی شده که مضمون آن گاه حاوی انتساب بی عفتی و فحشاء به پوشنده آن است، وارد بازار شده است. برخی بدون اینکه معنای این نوشته ها را بدانند، آنها را پوشیده و در کوچه و بازار به خودنمایی مشغول می شوند. در حالی که اگر بدانند معنای این کلمات چیست، از آن اجتناب می کنند.

میرزاخانی

*ضمن خدا قوت به فرماندهی انتظامی و قوه قضائیه بابت تلاش هایی که می کنند، آنچه پیداست، فردی که اسم و آدرس مشخص دارد، نه نیاز به دوربین هوشمند برای ثبت جرم دارد و نه نیاز به اقدامات امنیتی برای شناسایی! او خودش با سند و مدرک به ارتکاب حرام سیاسی و شرعی اش معترف است. برای برخورد با افرادی که کاملا برنامه ریزی شده و هماهنگ با دشمنان ملت ایران عمل می کنند حتی نیازی به بازداشت و برخوردهایی از این دست نیست تا مظلوم نمایی کند. کافی است او را باجریمه نقدی بازدارنده ، محرومیت از اینترنت و انسداد کارت های بانکی برای مدتی مجازات کنید و این مجازات را با صدای بلند اعلام کنید. خواهید دید که به جای فراموشی حجاب، هماهنگی با رسانه های انگلیسی و اسرائیلی را فراموش می کند.

بهداروند

* آقای رئیس جمهور محترم! به دلیل حضور عناصر دولت سابق در دولت مردمی سیزدهم است که حسن روحانی همچنان ، جلسات هیئت دولت خود را برگزار می کند. به قول شهید حسن باقری ، باید به خود جرات داد که این نوع جنگیدن به درد نمی خورد و لازم است که استراتژی در این جنگ عوض شود. آقای فرزین با قول و تعهد به تغییر ریل ، مسئولیت را قبول کردند و تا این ریل عوض نشود وضعیت اقتصادی اصلاح نخواهد شد.

توسلی

*یک دستگاه عجیب برای سلامت محیط زیست اختراع شده که اگر حمایت مسئولین نباشد از اروپا و آمریکا سر در می آورد. این هم از گرفتاری های کشور ماست که برای چنین موضوع بدیهی و روشنی باید از فشار رسانه ای کمک بگیریم!

شوندی

* اینکه به طور مکرر گرانی در معیشت مردم رخ می دهد و مسئولان محترم، وعده بهبود اوضاع در آینده را می دهند، کافی نیست بلکه تغییر ریل لازم است.

هداوند

* دادستان اعلام کرد هر کس در فضای مجازی اتهام بزند و امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، یک روز بعد باید احضارشود و دلایل ادعاهایش را ارائه کند والا با او برخورد می شود. در احضار و برخورد با سلبریتی های غربگرا که همنوا با منافقین به حمایت از تروریست های قاتل برخاسته اند باید بسیار جدی بود.

فارسیجانی

*مدافعان دموکراسی اردوغانی و لاشخورهای سیاسی به خبر ذیل توجه کنند اگرچه خوب می دانند و خود را به کری زده اند: 4سال حبس برای هنرپیشه ای که به اردوغان توهین کرد و 7سال حبس برای هنرپیشه ای که به پول ترکیه اهانت کرد، این احکام دادگاه ترکیه است.

مرندی

*لعنت بر اشرافیت متعفن، لعنت بر مدیریت متفرعن که بودجه کشور را صرف کارهای غیرضروری و یا خوشگذرانی خود و سفرهای خارجی در هتل های 5 ستاره می کردند در حالی که مناطق مرزی در آتش محرومیت می سوزند.

نیک طبع

* ناوگروه نیروی دریایی برای اولین بار در تاریخ ایران 92 هزار کیلومتر به دور دنیا دریانوردی کرد! هر چند که محافل سیاسی و رسانه ای منطقه و بین الملل این دستاورد بزرگ را پوشش دادند اما افکار عمومی داخل ایران باید از دامنه این دستاورد بزرگ نیروی دریایی بیشتر مطلع شود. سوخت ناوگروه 86 نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران چگونه تامین شد؟ فرضیه سوخت هسته ای ناوشکن دنا به چه اندازه قابل ارزیابی است؟ ناوشکن دنا با وزن هزار و دویست تنی چگونه توانست امواج وحشی اقیانوس آرام و اطلس را تحمل کند؟ درحالی که کارشناسان داخلی و خارجی تناژ مورد نیاز برای عبور از عرض این دو اقیانوس را ده ها برابر این می دانند؟ جریان سلطه و کوردلان داخلی از این پیشرفت ها و افتخارات عصبانی باش و از عصبانیت بمیر!

صارمی