آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۷۳۷
استان ها
۱۸

خبر

برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی در گلستان

دنیای اقتصاد - گرگان : مدیرکل دامپزشکی گلستان از برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی در روزهای 23 تا 25 خرداد در استان خبر داد. علی کاووسی گفت: این رزمایش با هدف ارائه خدمت به تولیدکنندگان حوزه دامپروری در مناطق محروم در استان شامل مایه کوبی، سمپاشی دام و جایگاه نگهداری، معاینه و توزیع دارو رایگان برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه نظارت و حفظ سلامت دام و طیور از وجود بیماری ها برای مصرف از وظایف مهم این دستگاه است، گفت: برای موفقیت و خدمات هرچه بهتر به جامعه در حوزه کاری همراهی بیش از گذشته دستگاه های مرتبط در حوزه های مرتبط از جمله نظارت و بازرسی توسط دانشگاه علوم پزشکی و انتظامی و دادگستری ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: آماده سازی مزارع پرورش میگوی گمیشان با نظارت کارشناسان دامپزشکی این اداره کل به اتمام رسیده و آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری است. وی افزود: مزارع پرورش میگوی گمیشان با نظارت مسوولان فنی با پاکسازی از بیماری ها و کلرزنی آماده فعالیت است. وی ادامه داد: علاوه بر این با همکاری دستگاه های مرتبط، آب مورد نیاز مزارع پرورش میگو در مدت زمان یک هفته از دریای خزر منتقل شده و مشکل کمبود آب در زمان پرورش برطرف شده است. دبیر ستاد بحران میگوی گلستان افزود: با اقدامات زیربنایی انجام شده امکان پرورش میگو در 4 هزار هکتار از مزارع گمیشان فراهم است و امکان افزایش این مقدار تا سطح 10 هزار هکتار نیز وجود دارد. به گفته وی سال زراعی قبل 3 هزار و 80 تن میگو از مزارع در گمیشان برداشت شد که بخش عمده آن صادر شد. مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: ساخت کشتارگاه دام در سه نقطه شامل غرب (بندرگز و کردکوی)، علی آبادکتول و مینودشت در اولویت جذب سرمایه گذاران است که تاکنون یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که در مرحله مذاکره قرار دارد. به گفته وی استان گلستان 9 کشتارگاه دام فعال شامل 6 کشتارگاه سنتی و سه کشتارگاه صنعتی دارد.

انعقاد تفاهم نامه بین پالایشگاه کرمانشاه و آذرانرژی تبریز

دنیای اقتصاد- کرمانشاه - الهام اکبری : مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: در حاشیه «بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی» و با حضور جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت آذرانرژی تبریز منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، محمدرضا امامی نیا در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور همکاری مشترک در راستای اجرای طرحی به منظور کاهش گوگرد نفت کوره تولیدی پالایشگاه کرمانشاه منعقد شده است. وی ادامه داد: قطعا با اجرای این طرح، ضمن تولید محصول با کیفیت تر در پالایشگاه کرمانشاه، به سودآوری این مجموعه تولیدی نیز کمک قابل توجهی خواهد شد. مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدن مدیریت بخش خصوصی در شرکت پالایش نفت کرمانشاه تاکنون طرح ها و برنامه های مختلفی در راستای ارتقا کیفی محصولات تولیدی به اجرا درآمده و در مجموع نگاه مدیریت این شرکت، توسعه و ارتقای همه جانبه پالایشگاه کرمانشاه است.

تقدیر از روابط عمومی فولاد خراسان

دنیای اقتصاد - مشهد : روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان در دهمین جشنواره «ستارگان روابط عمومی ایران» درخشید. بنا بر اعلام دبیرخانه «دهمین جشنواره ستارگان روابط عمومی»، در همایش پایانی این رویداد که 30 اردیبهشت در سالن همایش های شهید قندی «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد، روابط عمومی فولاد خراسان، به سبب کسب امتیازات لازم و فعالیت های موثر، موفق به دریافت تندیس ستاره ملی روابط عمومی (4ستاره) شد. این مراسم با حضور دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، جمعی از مدیران کل روابط عمومی های کشور و مدیران روابط عمومی شرکت های برتر در پاسداشت روز روابط عمومی و ارتباطات (27 اردیبهشت) با سخنرانی استادان برجسته علوم ارتباطات دانشگاه ها و پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.

برپایی هفدهمین نمایشگاه صنعت در تبریز

دنیای اقتصاد-تبریز : هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت از 23 تا 26 خرداد در شهر تبریز برگزار می شود. در این نمایشگاه تولیدکنندگان برتر و فعالان حوزه صنعت ایران، آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند. تجهیزات صنعتی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، ماشین آلات و خطوط تولید، تجهیزات ایمنی و بهداشت، صنایع فولاد و سیمان، تجهیزات استوک، حمل ونقل صنعتی، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی و مهندسی و فروش و خدمات پس از فروش، از مهم ترین زیرشاخه های صنعتی حاضر در این نمایشگاه هستند. علاقه مندان برای ثبت نام و حضور در این نمایشگاه می توانند به آدرس idro-sanat.com مراجعه کنند.

پایان مشعل سوزی در پارس جنوبی

دنیای اقتصاد - بوشهر : مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با فروش گاز مشعل های این مجتمع به بخش خصوصی افزون بر کاهش آلایندگی های موجود و حفظ محیط زیست از گاز سوزی موجود جلوگیری و زمینه مجدد ورود گاز به چرخه تولید فراهم خواهد شد. احمد باهوش با اعلام این خبر افزود: استفاده بهینه از این ظرفیت و کاهش آلایندگی های محیط زیستی در دولت با حمایت های رئیس جمهوری و هیات دولت به صورت ویژه پیگیری می شود. وی یادآورشد: مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت اجرایی و فنی مواردی که به آلایندگی محیط زیست از جمله آب، خاک و هوا منجر می شود را شناسایی کرده و بر این اساس تعویض قطعات و تجهیزاتی که به دلیل فرسودگی دچار آلایندگی می شوند، در دستور کار قرار گرفته است. مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: نصب این قطعات آثاری بسزا در کاهش ارسال گاز به مشعل ها خواهد داشت.

باهوش تصریح کرد: در این زمینه قراردادهایی نیز امضا شده و کالاها برای پالایشگاه هایی که در سایت یک و دو مستقر هستند، در حال تامین است. وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی اصلاح سیستم هایی که نقش موثری در کاهش آلایندگی هوا در منطقه عسلویه دارند خبر داد و گفت: در این زمینه سیستم های 12 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی که نقشی موثر در کاهش آلایندگی هوا و کاهش گاز ارسالی به مشعل دارند از طریق برون سپاری و پیمان سپاری اصلاح می شوند. مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همزمان با فعالیت هایی که در زمینه کاهش آلایندگی محیط زیستی در این مجتمع انجام می شود، مزایده گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه های این مجتمع نیز در حال انجام است. باهوش با اشاره به استقبال شرکت های بخش خصوصی در این زمینه اظهار کرد: با توجه به استقبال بالای این شرکت ها، مزایده فروش این گازها به مدت یک هفته تمدید شد و به زودی خریداران آن که از طریق مزایده در این زمینه متقاضی بودند، مشخص می شوند.

وی ادامه داد: گاز را پیش از اینکه به مشعل دهیم از طریق انشعابی که ایجاد می شود به خریدار می دهیم و این گاز توسط خریدار، پالایش می شود و پس از آن گاز پالایش شده، به عنوان خوراک صنایع پایین دستی استفاده می شود یا در اختیار مجتمع گاز پارس جنوبی قرار گیرد که این مورد از سوی خریدار تصمیم گیری می شود. مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: این اقدام افزون بر اینکه مانع ضرر و زیان های ناشی از این بخش می شود، در جبران ناترازی گاز در کشور هم بسیار موثر است. به گفته باهوش، در این طرح پیش بینی می شود بیش از دو سوم گازی که برای سوختن به مشعل ارسال می شود، وارد چرخه تولید شود.