آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۰۹
ورزشی
۹

اخبار کوتاه از فوتبال

هوادار- پرسپولیس؛ جدال سرخپوشان با متخصص جام حذفی در ورزشگاه خالی

دومین مسابقه مرحله نیمه نهایی جام حذفی ساعت 18:30 امروز(پنجشنبه) بین دو تیم پرسپولیس و هوادار تهران برگزار خواهد شد.

دیدار دوم مرحله نیمه نهایی جام حذفی عصر امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس تهران بین دو تیم هوادار و پرسپولیس برگزار خواهد شد. مسابقه ای که اگر در ورزشگاه سالم و کامل آزادی برگزار می شد حداقل بیش از 60 هزار تماشاگر داشت اما در این دیدار هوادار میزبان است و می خواهد از امتیاز میزبانی اش به طور کامل استفاده کند و به همین دلیل حضور تماشاگران در این بازی ممنوع است.

این سومین مسابقه دو تیم در این فصل است در دو بازی لیگ برتر یک بار پرسپولیس 3 بر یک برنده شد و در بازی برگشت یک بر صفر هوادار تیم پرسپولیس را شکست داد و همان باخت باعث فشار روانی زیادی روی گل محمدی و بازیکنان سرخپوش در لیگ شد. هوادار لیگ برتر را با 4 مساوی پیاپی و با 33 امتیاز و ایستادن در رده دهم جدول تمام کرد اما پرسپولیس در سال جدید باختی نداشت و با 7 برد به قهرمانی رسید و اکنون به دنبال رسیدن به فینال و صید دومین جام قهرمانی فصل است.

هوادار سرسخت ترین حریف پرسپولیس خواهد بود هم از نظر اینکه بازیکنان سابق استقلال را در اختیار دارد و هم ساکت الهامی یک مربی صدرصد استقلالی است که چند مرتبه ای هم جزو گزینه های سرمربیگری استقلال مطرح شده بود. از سویی دیگر الهامی در سه سال اخیر در دو جام حذفی تیم های تراکتور تبریز و نساجی مازندران را قهرمان کرده هرچند بعد از هر قهرمانی از آن تیم کنار گذاشته شده است! اکنون پرسپولیس اگر می خواهد به فینال برسد باید مربی قهرمان فصل گذشته را شکست بدهد. مربی که خود را متخصص جام حذفی می داند. این مسابقه تقابل ارزان ترین و گران ترین تیم های لیگ برتر هم محسوب می شود.

حریفان تیم امید امروز مشخص می شوند تقویم تیم ملی فوتبال المپیک کشورمان مشخص شد.

تیم ملی فوتبال امید که نخستین اردوی خود را به زودی در مرکز ملی فوتبال برپا می کند، علاوه بر انجام بازی های تدارکاتی و شرکت در تورنمنت های دوستانه، سه رویداد مهم بین المللی را پیش روی خود دارد.

شاگردان رضا عنایتی از 13 تا 21 شهریور باید در مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا به میدان بروند. مسابقاتی که قرعه کشی آن امروز (پنجشنبه) برگزار می شود و حریفان و کشور میزبان مسابقات امیدهای کشورمان در این مرحله مشخص می شوند. تیم ملی امید ایران به همراه مالزی، میانمار، کامبوج، سوریه، هند، سنگاپور در سید دوم قرار گرفته است.

تنها 9 روز بعد مرحله از مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، حضور در بازی های آسیایی هانگژو در تقویم تیم ملی امید درج شده است. مسابقاتی که با یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا، از یکم تا شانزدهم مهرماه سال جاری در چین برگزار می شود.

اما مسابقات مرحله نهایی قهرمانی زیر 23سال آسیا و انتخابی المپیک 2024 پاریس که میزبانی آن برعهده کشور قطر است از 27 فروردین تا 14 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد.

تیم ملی امید علاوه بر این رویدادهای رسمی، در نخستین تورنمنت قطعی شده خود از 22 تا 30 خردادماه سال جاری در رقابت های غرب آسیا به میدان خواهد رفت که با شرکت مجموعا 9 تیم شامل تیم های عراق (میزبان)، اردن، لبنان، فلسطین، سوریه، امارات، یمن، عمان در سه گروه 3 تیمی برگزار می شود و جزئیات تکمیلی آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

پورموسوی: خیلی ها نمی خواستند لیگ برتری شویم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: با یک فوتبال پاک به لیگ برتر صعود کردیم.

سید اکبر پورموسوی پس از صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر اظهار کرد: کمترین حق ما صعود به لیگ برتر بود. خدا را شکر می کنیم و معتقدم هیچ دستی بالاتر از دست خداوند نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان بیان کرد: خیلی ها تلاش کردند که استقلال خوزستان به لیگ برتر صعود نکند اما توکل بر خدا، تلاش بازیکنان و حمایت مردم خوزستان باعث شد با یک فوتبال پاک به لیگ برتر صعود کنیم.