آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۰۹
جامعه
۱۰

دور دنیا در یک روز

آمریکا: خشونت مسلحانه نگرانی اصلی مردم

بر اساس آخرین آمار منتشر شده درباره شاخص سلامت و بهداشت در آمریکا، خشونت مسلحانه به دغدغه اصلی در این حوزه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شینهوا از نیویورک، این در حالی است که پیشتر استفاده از مواد مخدر، نگرانی اصلی در این زمینه محسوب می شد.

بر اساس آمار جدید، تیراندازی های مرگبار اخیر در آمریکا باعث شده توجه افکار عمومی این کشور بیشتر متوجه این نگرانی شود.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام گرفته در ماه فوریه، بیش از 26 درصد مردم آمریکا عقیده دارند دسترسی به سلاح گرم تهدید شماره یک در حوزه بهداشت و سلامت عمومی به شمار می رود.

بیست و پنج درصد مردم آمریکا نیز استفاده از مواد مخدر را نگرانی اصلی خود در این حوزه می دانند.

مکزیک: قتل یک خبرنگار

مقامات محلی مکزیک اعلام کردند روز سه شنبه یک خبرنگار 69 ساله و از مقامات محلی سابق به ضرب گلوله در مرکز این کشور به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه از مکزیکو، مارکو اورلیو رامیرز سال ها برای رسانه های مختلف فعالیت می کرد. وی روز سه شنبه و در حالی که از خانه اش در منطقه پوبلا در مرکز مکزیک خارج می شد به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

نمایندگی سازمان خبرنگاران بدون مرز در مکزیک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رامیرز در دستگیری بسیاری از جنایتکاران مظنون همکاری داشته است.

از سال 2000 تاکنون بیش از 150 خبرنگار در مکزیک کشته شده اند.

آلمان: افزایش کودکان قربانی خشونت

رئیس اداره فدرال آگاهی آلمان اعلام کرد به طور متوسط ​​روزانه 48 کودک در این کشور در معرض آزار و سوءرفتار قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، «هولگر مونش»، رئیس اداره فدرال آگاهی آلمان (BKA) و «کرستین کلاوس»، کمیسر مستقل دولت فدرال در مسائل مربوط به کودک آزاری در یک نشست خبری، گزارش پلیس در مورد تعداد کودکان قربانی آزار جنسی در سال گذشته میلادی (2022) را ارائه کردند. رئیس اداره فدرال آگاهی آلمان به آمار بالای کودکان در معرض خشونت جنسی در این کشور اشاره کرد و گفت: به طور متوسط ​​روزانه 48 کودک در آلمان در معرض این نوع از خشونت ها قرار می گیرند.

وی همچنین افزود: تعداد موارد تولید، نگهداری و انتشار تصاویر کودک آزاری افزایش چشمگیری داشته است. پلیس آلمان در سال گذشته میلادی تعداد 42 هزار و 75 فقره جرم در این راستا کشف کرده که نسبت به سال قبل از آن 7.4 درصد افزایش داشته است.

بنابر این گزارش، طی یک سال گذشته 101 کودک کشته شده اند که بیشتر آنها زیر 6 سال بوده اند.