آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۰۹
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

پیام واضح درباره مجلس

جواد آقایی: «به یاد ندارم رهبر انقلاب از هیچ مجلسی مثل مجلس یازدهم حمایت و تعریف کرده باشند. اصرار و تاکید صریح آقا بر استفاده از عبارت مجلس انقلابی در توصیف این مجلس، حاوی پیام واضحی برای جریان انقلابیست تا دیگر جریان ها...!»

کاش درس بگیریم

حسین زبرجد: «می دونستید اگر همون اوایل جنگ 100نفر با مهمات سبک می رفت یا توپخانه شیراز وارد جنگ می شد خرمشهر اشغال نمی شد. اما چرا نرفتن؟ چون بنی صدر می گفت زمین بدیم زمان بخریم که بعدشم فرارکرد. حالادرمورد مقابله بابی حجابیم همینه... خدا می دونه چندتا شهید برای فتح خرمشهرا باید داد.»

چرا نمیگن نه اوکراین جانم فدای آلمان؟

اسحاق محبی: «خوش به حال آلمانی ها که اینقد پولدارن، چقد؟ اونقد که دولتشون از جیب هر نفر مبلغ 14000 یورو معادل 770 میلیون تومان به امنیت اوکراین کمک کرده!»

غرب بدون روتوش

ندا توانا با انتشار این تصویر نوشت: «این جا ونکوور کاناداست و معروفه به شهر چادری. گویا اونجا سلبریتی نداره که براشون هشتگ بزنه و کشورشون رو بدبخت نشون بده.»

عبرت بگیرید

احمد کارآمد: «پارسال همین موقع ها داشتن برای انقلاب زنانه توی ایران و انعکاس چهره ضدزن از ایران توی اتاق فکرهاشون نقشه می چیدن. امسال اما ایران میزبان نشست توانمندی زنان حاشیه اقیانوس هند (آیورا) شده. همین جوری چهل ساله دارن نقشه می کشن و شکست می خورند ولی عبرت نمی گیرند!»

چرا رابطه با اندونزی مهم است؟

محمدعلی سمیعی: «روابط با اندونزی که در سال 2023 قراره جزو 10 اقتصاد برتر دنیا قرار بگیره می تونه مکمل اقتصادی خوبی برای کشورمون باشه، و در سال های آتی تبدیل به بزرگ ترین واردکننده بنزین داره می شه که می تونیم درصد زیادش رو ما بهشون بدیم و باعث ارزآوری بشیم.»

حیوان آزاری مدرن

گلی: «مد شده میان سگ بیچاره رو شبیه ببر و پلنگ و پاندا و... رنگ میکنن و دور شهر می چرخونن، حامیان حقوق حیوانات حتما اینو می ذارن به حساب شادسازی روحیه حیوانات واگرنه مگه اینام حیوان آزاری حساب می شه؟»

کی فکرشو می کرد

حامد شاهمیری با انتشار این تصویر نوشت: «کی فکرشو می کرد 50-60 سال بعد از حکومت پهلوی و رژه سربازان روس و انگلیس در تهران، نمازگزاران مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا (7هزار کیلومتر دور تر از ایران) با چفیه منقش به تصویر رهبر انقلاب ایران در کنار رئیس جمهور ایران نماز جماعت بخوانند؟ای کاش قدر بدانیم .»

دلار خودش مهم نیست...

کاربری نوشت: «پشتوانه دلار قدرت نظامی آمریکا و لشکر اقتصاد خوانده ها در آمریکا است که دولت را مجبور به استفاده از این تکه کاغذ و فرمولهای آن می کنند! وگرنه آنها با 30 هزار میلیارد بدهی و سقف بدهی که هر سال بالاتر می برند، قابلیت آقایی در دنیا نداشتند! این علم اقتصاد نیست، شعبده استعمار است!».