آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۴۹۲
سیاست
۲

اخبار رسمی

رییسی در دیدار روسای سازمان های اسلامی اندونزی: رابطه ایران و اندونزی با هیچ تکانه ای متزلزل نخواهد شد

رییس جمهور فهم و اعلام موضع به موقع علمای اندونزی نسبت به مسائل جهان اسلام را بسیار مهم توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان های اسلامی اندونزی با هدف ارتقای همزمان سطح تعاملات فرهنگی و اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

سیدابراهیم رییسی در دیدار روسای سازمان های اسلامی اندونزی که پیش از ظهر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه های سفر رسمی به اندونزی برگزار شد، با اشاره به افزایش گرایش به خداپرستی و خداباوری در ملت ها به رغم دین ستیزی و تلاش غربی ها برای فاصله انداختن میان مردم و دین، تربیت انسان های مستعد و مبارزه با انحراف، فساد، بی عدالتی و تبعیض را وظیفه سنگین علمای اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به وحدت و انسجام موجود میان علمای اندونزی، علاقه به دین و دین مداری را از ویژگی های برجسته مردم اندونزی عنوان کرد و همکاری علما با دولت برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه را موثر و حائز اهمیت دانست.

وی فهم و اعلام موضع به موقع علمای اندونزی نسبت به مسائل جهان اسلام را بسیار مهم توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان های اسلامی اندونزی با هدف ارتقای همزمان سطح تعاملات فرهنگی و اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب، تنها راه صیانت از نسل جوان در برابر هجوم ضدفرهنگی غرب را گسترش معنویت، اخلاق و ارزش های الهی در جوامع عنوان کرد و گفت: بزرگ ترین سرمایه مردم اندونزی، ایمان به خدا و ارادت به اهل بیت(ع) است و از این منظر روابط ایران با اندونزی نه فقط یک رابطه دیپلماتیک سیاسی و اقتصادی بلکه رابطه ای عمیق و مستحکم است که ریشه در باورها و اعتقادات دو ملت دارد و با هیچ تکانه ای متزلزل و گسسته نخواهد شد.

انهدام یک تیم تروریستی توسط رزمندگان قرارگاه قدس سپاه

سپاه نیوز|قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت 2 تروریست در جنوب شرق کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک تیم تروریستی مسلح که قصد انجام اقدامات تروریستی و خرابکاری در جنوب شرق کشور را داشت، با اشراف اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منهدم شد.

این اطلاعیه می افزاید: با اشراف اطلاعاتی رده های امنیتی و اطلاعاتی استان سیستان و بلوچستان، این تیم مسلح تروریستی در جنوب استان رهگیری و قبل از انجام هر اقدام تروریستی برنامه ریزی شده، منهدم شد.

روابط عمومی قرارگاه قدس همچنین از هلاکت دو تروریست مسلح و دستگیری یک نفر در این عملیات خبر داد و اعلام کرد که مقادیری سلاح، مهمات، مواد منفجره و تجهیزات ارتباطی از تروریست ها کشف و ضبط شد.

ایران براساس موازین آژانس و پادمان کار می کند

مهر|رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران براساس موازین آژانس و پادمان کار می کند و وقتی بخواهیم فعالیتی انجام دهیم، تنظیمات آن اقدام را با آژانس برقرار خواهیم کرد.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر احداث سایت هسته ای در رشته کوه زاگرس، گفت: دشمن صهیونیستی سال هاست که این اراجیف را مطرح کرده و جوسازی می کند و اینها عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: هر زمانی که شرایط در منطقه بر آنها تنگ و سخت می شود، این عملیات های روانی و این ادعاها تشدید می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ایران براساس موازین آژانس و پادمان کار می کند، اظهار کرد: وقتی بخواهیم فعالیتی انجام دهیم، تنظیمات آن اقدام را با آژانس برقرار خواهیم کرد و مطابق با آن موازین عمل می کنیم.

اسلامی تصریح کرد: اینها جوسازی و عملیات روانی دشمن است که در سلسله اقدامات گذشته بر آن مداومت داشته است. فرآیندهای گذشته نشان می دهد اینها همواره نوعی برتری جویی داشتند و سعی می کردند با جوسازی و عملیات روانی فشار حداکثری را بر کشور تشدید کنند.

وی بیان کرد: آنها در ماه های اخیر با موفقیت مواجه نشدند و شکست خوردند، بنابراین اکنون به مطالب جدیدی دامن می زنند. این مسائل همان گفته های مردود گذشته است و هیچ جایگاهی ندارد.

جزییات دادگاه کلاهبرداری 107 میلیون یورویی کینگ مانی

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به رمز ارز کینگ مانی به اتهام کلاهبرداری در دو نوبت صبح و عصر با حضور متهمان، جمعی از شکات و وکلای آنها به ریاست قاضی جواد غیاثی در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در ابتدای جلسه دادگاه قاضی غیاثی گفت: در وقت مقرر دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به رمز ارز کینگ مانی در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل شده است. در این جلسه دادگاه متهم ردیف اول فریدون قربانیان مشهدی، متهم ردیف دوم سیده شهره موسوی، متهم ردیف پنجم شیدا قربانیان مشهدی و وکلای آنها در دادگاه حاضر هستند.

وی افزود: متهمان فرشید و فرنوش قربانیان مشهدی، سیدمحمدرضا مشکوه رضوی، مسعود قربانی و معصومه ابراهیمی متواری بوده و برای این افراد کیفرخواست غیابی صادر شده است. سپس در ادامه جلسه دادگاه با دستور قاضی کیفرخواست توسط محمد صمدی نماینده دادستان قرائت شد.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: متهمان متهم هستند به مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد رمز ارز جعلی به اسم کینگ مانی و توزیع ارز جعلی بین مردم (شکات پرونده) و ساخت کارت فاقد اعتبار به نام بوست کارت و اخذ حداقل 200 یورو جهت دریافت این کارت جعلی جهت خرید از فروشگاه های مورد ادعا که وجود خارجی جهت عرضه کالا با ارایه بوست کارت ندارد.

وی اظهار داشت: متهمان ضمن ایجاد رمز ارز جعلی کینگ مانی و ترویج آن بین مشتریان ارز مورد اشاره را به وجه رایج در صرافی ساختگی یوتی بایت تبدیل کرده و اسامی کاربران خریدار رمز ارز را در کشور گرجستان ثبت کرده اند.

متهمان سپس با تبلیغ گسترده درباره سود سرشار خرید ارز جعلی کینگ مانی پرداخته و در این راه تا جایی پیش رفته اند که در اواسط فعالیت متهمان این ارز جعلی از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین که در سراسر جهان به عنوان ارز حقیقی خرید و فروش می شود بالاتر می رود.

وی تصریح کرد: مشتریان برای خرید این ارز جعلی از طریق جابه جایی بیت کوین، یورو یا دلار اقدام می کرده و با واریز وجه نقد به حساب شرکت بادران گستر به مدیرعاملی متهم ردیف دوم و به ریاست هیات مدیره متهم ردیف اول اقدام به خرید رمز ارز کینگ مانی می کرده اند.

متهمان ردیف سوم تا هشتم با وجود علم و اطلاع، فعالیت شدیدی در اقدامات متزورانه متهمان ردیف اول و دوم کرده و از این اطلاع طریق کسب درآمد کرده اند. صمدی گفت: با توجه به جمیع اوراق و محتویات پرونده و با توجه به وجود دلایلی اعم از شکایت شکات به شرح برگ های پیوست به تعداد چهار هزار و 146 نفر، نظریه هیات کارشناسان در رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات و جرایم رایانه 16 فروردین 1401 که حکایت از نبود اصالت رمز ارز کینگ مانی و جعلی بودن آن دارد، متهمان ردیف اول و دوم در زمان شروع فعالیت صرافی جعلی یوتی بایت هر دو سهامدار اصلی شرکت (رییس هیات مدیره و مدیرعامل) بوده اند.

نماینده دادستان اظهار داشت: دلیل چهارم این است که شرکت بادران و صرافی جعلی یوتی بایت کاملا با هم مرتبط و همسو فعالیت می کنند و صرافی جعلی یوتی بایت که رمز ارز جعلی کینگ مانی را تبدیل می کند کاملا زاییده و به وجود آمده توسط شرکت بادران گستران به مسوولیت متهمان ردیف اول و دوم بوده است.

همچنین نظریه کارشناسی مدیرکل حقوقی قضایی وزارت اطلاعات مورخ 24 اردیبهشت 1401 حکایت از جعلی بودن رمز ارز کینگ مانی دارد.

وی اضافه کرد: متهمان ردیف اول، دوم و پنجم نقش اصلی جهت اقدامات تهیه ارز جعلی داشته اند و متهم ردیف 6 برنامه نویسی ارز جعلی کینگ مانی را

به عهده داشته است و در مجموع مبلغ 107.305.000 یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگ مانی از شکات توسط متهمان برده شده است.

صمدی بیان کرد: دلیل ششم نظریه تکمیلی هیات کارشناسان در رشته فناوری اطلاعات و جرایم رایانه ای دایر بر بردن مبلغ 107.305.000 یورو از شکات توسط متهمان با تهیه و توزیع ارز جعلی کینگ مانی و کلاهبرداری شبکه ای از این طریق، توقیف رمز ارز جعلی کینگ مانی از زمان دستگیری متهمان ردیف اول و دوم و عدم عرضه و تقاضای این رمز ارز جعلی که حکایت از ایجاد آن توسط شرکت بادران گستران به مدیریت متهمان ردیف اول و دوم و توزیع آن بین شکات توسط نامبردگان دارد.

نماینده دادستان در ادامه گفت: توسعه کلاهبرداری شبکه ای توسط متهمان ردیف اول و دوم در کشورهای همسایه علاوه بر ایجاد رمز ارز جعلی کینگ مانی و توزیع بین اتباع این کشورها و ایجاد کارت جعلی بوست کارت و توزیع بین نامبردگان جهت خرید نیم بها از فروشگاه های زنجیره ای جعلی که به جز تبلیغات چند روزه وجود خارجی آن محقق نشد.