آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۴۵۶۲
صفحه آخر
۱۲

درخواست محاکمه علنی 2 روزنامه نگار

کمیته پیگیری وضعیت روزنامه نگاران بازداشتی خواستار علنی شدن دادگاه خانم ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی با حضور وکیل انتخابی است.

بنا بر اخبار منتشرشده، مقرر است محاکمه این دو روزنامه نگار که قریب هشت ماه در بازداشت به سر می برند، در روزهای هشتم و نهم خرداد جاری برگزار شود. متاسفانه در سال های اخیر رویه موجود به شکلی بوده که این نوع محاکمات به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شده اند؛ حال آنکه این شیوه مانع از آن است که افکار عمومی از جزئیات محاکمه آگاه و به حقیقت امور واقف شود.

همچنین از آنجا که مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری، ایجاد امکانات کافی برای حضور وکیل انتخابی و دفاع متهمان از حقوق اولیه متهمان است، کمیته پیگیری وضعیت روزنامه نگاران بازداشتی امیدوار است در این محاکمات حقوق این دو روزنامه نگار رعایت شود؛ چرا که از لوازم و شرایط قطعی دادرسی عادلانه، علنی بودن و حضور وکیل انتخابی است.

بنابراین، کمیته از مقامات محترم قضائی می خواهد با توجه به اصول دادرسی عادلانه و موازین حقوقی و مقررات قانون آیین دادرسی کیفری، شرایط لازم را برای علنی بودن دادگاه خانم ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی و اجرای حق دفاع ایشان فراهم آورند.