آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۴۹۶
اقتصاد
۳

بدون تیتر

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش چهار برابری ورود مرغ گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر توزیع مرغ در میدان بهمن تهران کمتر از قیمت مصوب انجام می شود.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال، سازمان حج و زیارت با کمک هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، طی یک ماه آینده بالغ بر 87 هزار زائر را به فرودگاه های مکه و مدینه انتقال خواهد داد.

خیرا... خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل ونقل و زیربناهای کشور گفت: تکمیل چهار کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه و همچنین تغییر مد حمل ونقل از جاده ای به ریلی در اولویت قرار دارد.

علیرضا عباسی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: افزایش قیمت هر کیلوگرم شیر از 12هزار به 15هزار تومان موجب شده برخی تصور کنند که سایر محصولات لبنی نیز باید افزایش قیمت داشته باشد که رویه درستی نیست و در کمیسیون تلاش می کنیم از روند افزایش قیمت جلوگیری به عمل آید.

وزارت اقتصاد اعلام کرد، با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه آرد در 72 هزار نانوایی، سال گذشته حدود 32 هزار میلیارد تومان در هزینه های دولت صرفه جویی شد.

محسن زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در قانون بودجه 1402 درباره نرخ تسعیر هیچ مصوبه ای نداشتیم و آنچه دولت برای نرخ تسعیر ارز در سال 1402 اعلام کرده، ابهام دارد و موجب می شود دستگاه های نظارتی نتوانند وظایف و تکالیف خود را به درستی انجام دهند.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: آمار و ارقام مربوط به مصرف برق کشور در سال گذشته نشان دهنده ثبت همزمان دو رقم تاریخی در صنعت برق کشور است؛ تامین برق تا سقف 70 هزار مگاوات و کاهش 7درصدی مصرف برق بخش خانگی در شهر تهران. وی تاکید کرد: سال 1402 برنامه های متعددی برای کنترل پیک بار شهر تهران در نظر گرفته شده است.