آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۶۴۹۶
ورزش
۴
فوتبال ایران

احتمال ایجاد حواشی در اردوی بعدی تیم ملی / دردسر کافا برای امیر قلعه نویی

رضا پورعالی

سرانجام امیر قلعه نویی و دستیارانش تصمیم گرفتند تیم ملی فوتبال را به قرقیزستان ببرند تا در مسابقات کافا شرکت کند. اخیرا سرمربی ایران، حمید مطهری را همراه مدیر تیم های ملی به کشور قرقیزستان فرستاد تا شرایط زمین بازی، زمین تمرین و هتل را بررسی کنند. بعد از بازگشت آنها تصمیم بر این شد تا تیم ملی نوزدهم یا بیستم خرداد عازم بیشکک شود تا در این مسابقات شرکت کند.

طبق برنامه، ایران به ترتیب روزهای 23 و 26 خرداد به مصاف افغانستان و قرقیزستان می رود. گروه اول (ازبکستان، تاجیکستان، عمان و ترکمنستان) نیز در تاشکند بازی می کنند. بازی های مرحله دوم این رقابت ها و همچنین فینال تا 30 خرداد به پایان می رسد. اگر ایران در گروه اول قرار می گرفت به مراتب بهتر بود، چرا که ازبکستان زمین و ورزشگاه بهتری نسبت به قرقیزستان دارد. روسیه اصلا به همین دلیل از حضور در این رقابت ها انصراف داد. آنها با وجود محرومیت های بین المللی تصمیم گرفتند به بیشکک نروند زیرا سرمربی این تیم رسما اعلام کرد که امکانات در قرقیزستان اصلا خوب نیست.

نگرانی های امیر قلعه نویی

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که احتمالا این اردو برای تیم ملی با حواشی همراه خواهد بود. امیر قلعه نویی به دستیاران خود گفته از آنجا که بازی دوستانه دیگری فیکس نشده، حضور در قرقیزستان بهتر از نشستن در خانه یا برگزاری اردو در تهران است. نکته اینجاست که فضای برگزاری این اردو کاملا شبیه زمانی است که دراگان اسکوچیچ تیم ملی را پیش از جام جهانی به کشور قطر برد. بعضی از بازیکنان با حضور در تورنمنت کافا موافق نیستند. طبیعتا آنها باید مطیع فدراسیون و کادر فنی باشند و تجربه نشان داده نارضایتی بازیکنان همواره حاشیه ساز بوده است. قلعه نویی قصد دارد تمام بازیکنان را به این مسابقات ببرد ولی بعضی از لژیونرها از همین حالا دنبال بهانه برای نیامدن هستند. البته قلعه نویی تلاش کرده در این شرایط زیاد سخت نگیرد چون نمی خواهد مشکلی به وجود بیاید.

تقابل امیر و باشگاه ها؟

یکی از عمده نگرانی های فدراسیون در این اردو، تقابل سرمربی تیم ملی و نیمکت های لیگ است. زمان شروع اردو مصادف با شروع تمرینات پیش فصل است. چون رقابت های لیگ قرار است از دهم یا یازدهم مرداد آغاز شود اگر ایران تا فینال این رقابت ها صعود کند، قاعدتا بازیکنان ملی پوش در کمتر از 10روز تا شروع لیگ برتر به تمرینات باشگاهی ملحق می شوند.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات در این باره به جام جم می گوید:«ما مجبوریم لیگ را زودتر شروع کنیم به این جهت که رقابت های جام ملت ها را در پیش داریم. هدف ما این است که نیم فصل رقابت های لیگ، مصادف با برگزاری جام ملت ها باشد تا بتوانیم لیگ را به موقع تمام کنیم. بنابراین مجبوریم زودتر لیگ فصل جدید را استارت بزنیم.» او اضافه می کند: «البته جلسه ای خواهیم داشت و تصمیم گیری نهایی آنجا صورت می گیرد.»