آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۴۹۲
ورزش
۵
گزارش

با برتری چهار بر صفر مقابل نساجی؛ استقلال به فینال جام حذفی رسید

تیم فوتبال استقلال با برتری پرگل مقابل نساجی در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی جام حذفی راهی فینال شد.

از همان سوت داور بازی معلوم بود که استقلال آمده تا تمام ناکامی اش در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر را در مرحله اول با رسیدن به دیدار نهایی جام حذفی و سپس کسب عنوان قهرمانی جبران کند. آبی ها از ثانیه اول بازی با یک نمایش هجومی مقابل چشمان هواداران پرشور خود نساجی را تحت فشار گذاشتند و در نهایت هم به یک برد قاطع و پرگل دست پیدا کردند. هوادارانی که با نمایش یک طرح موزاییکی در ابتدای بازی حمایت خود را از سرمربی تیم اعلام کردند و به مدیران تیم شان نشان دادند خواهان تمدید قرارداد با او هستند.

اولین گل شاگردان ساپینتو در اواسط نیمه نخست به ثمر رسید. بعد از اینکه میزبان چند موقعیت خوب را از دست داد در دقیقه 25 آرش رضاوند روی یک ضربه کرنر دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد.

زیاد طول نکشید که روی حملات پردامنه استقلال مدافع نساجی دچار اشتباه شد و دروازه خودی را گشود. این گل در دقیقه 34 به ثمر رسید. با گلی که علیرضا ابراهیمی به اشتباه وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد استقلال دو بر صفر برنده راهی رختکن شد.

نساجی هم البته موقعیت هایی روی دروازه حریف خلق کرد. آنها یک بار توپ را به تور دروازه حسینی رساندند که داور گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. نساجی چی ها یک بار هم معتقد بودند باید خطای پنالتی به نفع شان اعلام می شد، ولی داور چنین نظری نداشت.

استقلال در نیمه نخست با استفاده مدام از وینگرهای سرعتی خود یعنی قایدی و محبی که روز خوبی را پشت سر می گذاشتند دفاع حریف را دور زدند و روی دروازه حقیقی موقعیت ساختند. همچنین عملکرد خوب مهدی پور و رضاوند در خط میانی که به بازی تیم ریتم می دادند اجازه فرصت سازی به حریف نداد.

این رویه در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و تنها 12 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم روی شوت صالح حردانی و واکنش علیرضا حقیقی، محبی مقابل دروازه خالی نساجی قرار گرفت و به راحتی گل سوم را به ثمر رساند. بعد از این گل به نظر نساجی کار خودش را تمام شده دید و استقلال هم با توجه به فینال پیش رو بیشتر به سمت کنترل بازی رو آورد تا تلاش برای زدن گل های بیشتر.

حملات جسته و گریخته دو تیم در یک سوم پایانی تا دقایق آخر تغییری در نتیجه به وجود نیاورد تا اینکه محمد محبی موفق شد روی یک ضدحمله گل چهارم را هم وارد دروازه مهمان کند. در نهایت استقلال با برتری چهار بر صفر- همان نتیجه ای که پرسپولیس با ثبت آن مقابل نساجی قهرمان لیگ شد - خودش را به فینال جام حذفی برساند. همچنین آنها توانستند انتقام شکست در دور یک چهارم نهایی جام حذفی سال پیش را از قائمشهری های سختکوش بگیرند.

به این ترتیب استقلال که فصل را با ایستادن در جایگاه سوم لیگ به اتمام رساند حالا با رسیدن به فینال جام حذفی این شانس را دارد که فصل را با یک جام خوشرنگ تمام کند. هواداران استقلال امیدوارند نمایش های هجومی و جذاب تیم شان که در دو بازی آخر منجر به زدن 10 گل به دو تیم تراکتور و نساجی شده به قهرمانی در جام حذفی منجر شود.

آبی ها امروز را استراحت خواهند کرد و البته با دقت چشم خواهند دوخت به مسابقه ای که ساعت 18:30 آغاز خواهد شد و در آن پرسپولیس مهمان هوادار است. مسابقه ای که از دل آن دیگر فینالیست جام حذفی بیرون خواهد آمد و اگر این تیم پرسپولیس باشد فینال جام حذفی تبدیل به یک دربی فوق العاده حساس خواهد شد. اگر هم شاگردان ساکت الهامی بتوانند دوباره با شگفتی سازی سرخ ها را از پیش رو بردارند آن وقت روز 10 خرداد فینال جام حذفی بین استقلال و هوادار برگزار خواهد شد. فینالی که میزبانی اش به ورزشگاه آزادی سپرده شده و قرار است پایان بخش مسابقات فوتبال ایران در فصل جاری باشد.