آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۷۴۴
خبر
۸
گفت و گو روز

گفت و گوی ویژه سفر سلطان به روایت معاون رئیسی

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» از سفر سلطان عمان به ایران رمزگشایی کرد. به گفته وی، ایجاد روابط میان ایران و مصر یکی از بحث های مطرح شده در دیدار با سلطان عمان بود که مقام معظم رهبری از آن استقبال کردند. معاون رئیسی ادامه داد: عمان همکاری و گاهی میانجی گری هایی برای ایران انجام داده که نتایج خوبی به همراه داشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: ایجاد روابط میان ایران و مصر یکی از بحث های مطرح شده در دیدار با سلطان عمان بود. قبل از سفر سلطان هیثم، آقای اسدی آزاد شد و این موضوع شیرینی به همراه داشت. در حال حاضر نیز بحث روابط ایران و مصر با میانجیگری سلطان هیثم مطرح است.سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با «دنیای اقتصاد»، با اشاره به سفر سلطان عمان به ایران و دستاوردهای این سفر، گفت: عمان از کشورهایی است که همواره با ما رابطه خوبی داشته است حتی زمانی که برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با ما رابطه خوبی نداشتند.

عمان همکاری و گاهی میانجی گری هایی برای ما انجام داد که نتایج خوبی به همراه داشته است. او ادامه داد: از سوی دیگر عمان برای ما از لحاظ منطقه ای بسیار مهم است و جایگاه خاصی دارد. در تنگه هرمز ایران و عمان با هم همکاری دارند. بنابراین سفر سلطان عمان به تهران در ادامه سفر آقای رئیسی به عمان نتایج بسیار خوبی دارد. امیدواریم توافقاتی که انجام شده اجرایی و عملیاتی شود. معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: رهبر انقلاب در دیدارشان با سلطان عمان اشاره کردند که از همکاری با کشورهای مختلف استقبال می کنیم از جمله با کشور مصر. بیانات رهبری بازتاب گسترده ای در سطح منطقه و در سطح جهانی داشت. او خاطرنشان کرد: ایجاد روابط میان ایران و مصر یکی از بحث های مطرح شده در دیدار با سلطان عمان بود.