آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۱۰۶۰۱
اقتصادی
۳

در بررسی چگونگی ترویج و تثبیت ایمان و امید، مطرح شد : اندیشه امام؛ راهگشای امروز

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز یک شنبه در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، امام راحل را از سرآمدان تاریخ ایران خواندند و بیان داشتند:«ایمان و امید امام، عامل نرم افزاری و به وجودآورنده این تحولات عظیم تاریخی بود و هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه مند است، باید همه سعی خود را در تقویت ایمان و امید مردم و جامعه به کار گیرد.» امام خمینی (ره) قرائت جدیدی از اسلام داشتند و همواره کوشیدند تا در دنیای مدرن، فضای معنوی را استمرار ببخشند. افزون براین ایشان ایمان و امید را ابزار اندیشه عالم واقع می دانستند و همواره با به کارگیری امید، ایمان را قوت و قدرت می بخشیدند. به عبارت دیگر ابزارهای مادی هیچ گاه موردتوجه شان قرار نگرفت و جایی در اندیشه و باور قلبی شان پیدا نکرد. امام خمینی (ره) اراده ها را به امید مزین کردند و چراغ راه انقلاب را برای همیشه روشن نمودند. اندیشه ایشان امروز مهم ترین سرلوحه استمرار مقاومت و به روزی درمیان بحران های موجود است. در سالگرد عروج ملکوتی ایشان، با درود به روح پرفتوح امام عظیم الشان مان و شهدای طریق اسلام و انقلاب به ترویج و تثبیت ایمان و امید پرداختیم و راهکارهای عملی تقویت و احیای ایمان و امید در سطح جامعه را طی گفت وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی موردبررسی قراردادیم.

حجت الاسلام محمدتقی نقد علی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی: جلوه امید مسئولان تلاش مضاعف آنان است

حجت الاسلام محمدتقی نقد علی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد:امام خمینی (ره) جلوه ایمان و امید بودند و مقام معظم رهبری نیز طی صحبت های چند روز گذشته خود و به مناسب سالروز رحلت امام، نسبت به این موضوع اشاره داشتند. بالاترین جلوه امید در زندگی امام خمینی (ره) تکیه به توان و توکل به خداوند بود. درست در زمان هایی که هیچ کس امید پیروزی بر رژیم ستم شاهی نداشت، امام خمینی (ره) امید داشتند و باایمان در دل و توکل به پروردگار وارد میدان مبارزه شدند. در روزگارانی که مردم عنوان می کردند چطور می توان با مشت مقابل گلوله پیروز شد، امام خمینی (ره) ذکر امید داشتند. وی بابیان اینکه ایمان حضرت امام سرلوحه و چراغ راهمان است، افزود: امام خمینی (ره) علی رغم وجود ده ها زمینه ناامیدی اما روحیه جهادی داشتند و همواره باایمان درصدد روحیه امید و توکل بودند. ایمان حضرت امام در تمامی عرصه ها راهگشا بوده و حال نیز چراغ راه انقلاب است. حجت الاسلام نقد علی با تاکید بر ضرورت به کارگیری اقدامات عملی تصریح کرد: باید زندگی امام خمینی (ره) را سرلوحه کار خود قرار دهیم. ایمان و امید امام راحل، ایمانی دارای روحیه تلاش و مجاهده بود. براین اساس نیز روایتی از امیر مومنان؛ حضرت علی (ع) وجود دارد: «حضرت در توبیخ فردی که امید به آخرت داشت اما اقدام عملی نداشت، فرمودند که چرا امید تو در عمل تو جلوه گر نیست!» به طور حتم امید باید در عمل مسئولان و مدیران کشور جلوه گر باشد.نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان همچنین خاطرنشان کرد که جلوه گری امید با تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی ممکن خواهد بود.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی: باور به مردم در میانه مشکلات راهگشا خواهد بود

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح راهکارهای عملی تقویت ایمان و امید در سطح جامعه پرداخت و دراین باره اظهار داشت: به منظور تثبیت امید ضرورت دارد تا اندیشه های ترسیم شده از سوی امام راحل را همواره دنبال کنیم. مسیری که امام خمینی (ره) ترسیم کردند و پیمودند، امروز راهگشا خواهد بود و موجب ترویج و تثبیت ایمان و امید خواهد شد. وی افزود: امام خمینی (ره) همواره مردم را باور داشتند و آن ها را محرم خود می دانستند. بدین منظور نیز عنوان کرده بودند که مسائل را به مردم بگویید و از این ظرفیت بی بدیل استفاده کنید. حجت الاسلام جعفری بروجنی با اشاره به ضرورت بهره گیری از حضور مردم و به کارگیری ظرفیت های موجود جامعه تصریح کرد: باور به مردم بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد. همواره در تمامی بحران ها، حضور مردم نویدبخش و موجب شکست دشمن شده است. بنابراین امروز نیز ضرورت دارد تا همچون امام خمینی (ره)باور به مردم را دستور کار و مسیر خود قرار دهیم. نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: حضرت امام هیچ گاه سخن از یاس و ناامیدی بر زبان نمی آوردند و همواره با اتکا به امید پیش می رفتند. ایشان همواره روحیه جهادی، امید و توکل را گوشزد می کردند و در موارد مختلف بر عدم خودفریبی تاکید می کردند. وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) بر عدم شیفتگی و خودفریبی تاکید داشتند و همواره عنوان می کردند که برای رضای خدا عمل کنید. مقام معظم رهبری پس از گذشت سال ها، همواره بر امید تاکیددارند و خود نیز همواره از امید مبتنی بر واقعیت سخن می گویند و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را بزرگ می شمارند. او با تاکید بر روحیه خودباوری امام خمینی (ره) همچنین یادآور شد: بی شک در شرایط حال حاضر با مشکلات متعددی روبه رو هستیم اما باید بپذیریم که مشکلات با آیه یاس خواندن، حل نمی شوند و نیازمند تدبیر هستند. باید به دنبال راهکار درست رفت و همواره مطابق اندیشه های امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای، امید داشت. امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیمودن مسیرهای ترسیم شده امام خمینی (ره) به ویژه استفاده از ظرفیت های مختلف مردم و جامعه می باشیم. همچنین باید خودباوری داشته باشیم و این روحیه خودباوری را در دل مردم نیز زنده کنیم تا درنهایت امر و توام باروحیه جهادی بر مشکلات فائق آییم. جعفری بروجنی در تشریح راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی گفت: راه برون رفت از مشکلات، آدرس غلط دادن نیست. تمامی مدیران، مسئولان و کارگزاران انقلاب اسلامی می بایست تمام وقت تلاش کنند و درصدد رفع مشکلات باشند. همچنین ضرورت دارد تا نقاط قوت بیش ازپیش گردد چراکه امروز تمام تلاش دشمن بزرگنمایی نقاط ضعف و پوشاندن نقاط قوت است. وی در پایان این گفت وگو بیان داشت: باید واقعیت ها را به مردم عنوان کنیم و اجازه ندهیم که دشمن از نقاط ضعف کوچک سوءاستفاده کند و آن ها بزرگ کند. امروز دشمن می کوشد تا نقاط قوت را بپوشاند و موجبات تحریف و پنهان شدن دستاوردها را فراهم سازد.

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی، نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی: تربیت معلم در راستای فرهنگ سازی نظام آموزش باید جدی گرفته شود

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی و نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح شیوه ترویج ایمان و امید در جامعه پرداخت و در این راستا بیان داشت: باید مکلف به اجرای امربه معروف و نهی از منکر باشیم. همچنین ضرورت دارد تا حوزه فرهنگی و تبیین مسائل فرهنگی در مدارس کشور را جدی بگیریم. دراین راستا باید تربیت معلمان را جدی بگیریم. زمانی دانشگاه فرهنگیان بسته شد که با تاکیدات مقام معظم رهبری این دانشگاه باری دیگر گشوده شد. اکنون نیز اهمیت دارد نحوه پذیرش معلمان گسترش پیدا کند.

وی با اشاره نسبت به ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در سراسر کشور افزود: نباید نسبت به نفس و عیب هایمان بی توجه باشیم. باید بکوشیم تا عیب هایمان را برطرف سازیم. افزون براین ضرورت دارد تا همواره به مسائل فرهنگی توجه داشته باشیم. مسائل فرهنگی نباید در آخرکار موردتوجه قرار بگیرد. بی شک با حل مسائل فرهنگی سایر موضوعات همچون مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز برطرف خواهد شد. رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی شک با حل مشکلات فرهنگی، گشایش اتفاق خواهد افتاد و موضوعاتی همچون جرائم خرد و خشن نیز برطرف خواهد شد. نماینده مردم بم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همچنین خاطرنشان کرد: باید بکوشیم تا بیانات مقام معظم رهبری محقق شود. فرمایشات ایشان همواره کارشناسی و دقیق است و بی شک راهگشای حوزه فرهنگ کشور خواهد بود. او در پایان این گفت وگو با تاکید بر تلاش های مستمر و جدیت در تحقق اهداف فرهنگی همچنین متذکر شد: برخی مسئولان طی دوره های مختلف نسبت به اندیشه های ترسیم شده، توجه نداشتند. اکنون افرادی که قلبشان برای سربلندی ایران اسلامی می تپد، باید توکل کنند و برمبنای فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارند که به تازگی نسبت به احیای ایمان و رشد امید در جامعه تاکید داشتند. باید در تمامی نهادها، ارگان ها و مکان ها تلاش کنیم و مسائل فرهنگی را به جد دنبال کنیم.