اداره موفقیت آمیز یک بارداری با چاقی مرضی بسیار شدید

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف

چاقی مفرط یا مرضی (کلاس III چاقی)، از موارد ناشایع در طی بارداری می باشد که در مقایسه با وزن نرمال از میزان بالاتری از عوارض بارداری همراه می باشد. این گزارش به معرفی یک مورد اداره موفق بارداری در یک خانم با چاقی مفرط با وزن 175 کیلوگرم و همراهی دیابت آشکار و فشار خون مزمن می پردازد.
گزارش مورد: بیمار خانم باردار 31 ساله با سابقه دیابت آشکار و فشار خون بارداری که دارای وزن 175 کیلوگرم و شاخص توده بدنی 64 کیلوگرم بر متر مربع بود، در بیمارستان آیت الهز روحانی بابل بستری شد. کنترل دیابت و فشار خون بخوبی انجام شد. این بیمار در هفته 37 با بیهوشی اسپینال با برش فانشتیل در سطح پوست تحت سزارین قرار گرفت و حاصل زایمان نوزاد دختر سالم با وزن 3300 گرم و آپگار 10-9 بوده و بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد. در پیگیری بیمار تا 4 ماه بعد از جراحی هیچ عارضه ای وجود نداشت و فشار خون بیمار کنترل شده و نیاز به انسولین نیز کاهش یافته بود.

نتیجه گیری

براساس نتایج این مطالعه و با توجه به شیوع بالای عوارض مادری و جنینی – نوزادی در چاقی های مفرط کنترل دقیق بیماری های طبی مادر و بکارگیری بموقع روش های مناسب ارزیابی سلامت جنین توصیه می شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
92
لینک کوتاه:
magiran.com/p1033307 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!