بررسی تاثیر ارائه ی همزمانعلایم بیماری، درمان و مراقبت پرستاری در یادگیری مطالب بیماری ها با استفاده از دیاگرام (الگوریتم بیماری ها) در محیط نرم افزار Word از دیدگاه دانشجویان پرستاری

پیام:
چکیده:
هر الگوی تدریس نوعی پژوهش درباره ی تدریس و یادگیری است. در فعالیت های آموزشی، معلم باید تلاش کند با بهره جویی از روش ها و وسایل، شرایط را برای یادگیری شاگردان فراهم سازد. درتدریس معمول، مراقبت پرستاری درآخرین قسمت درس می آید. بنابراین دانشجو قادر نیست بین مراقبت و علایم بیماری، ارتباط برقرار کند. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر ارائه ی همزمان علایم ومراقبت های پرستاری با استفاده از الگوریتم بیماری ها بر یادگیری مراقبت های پرستاری از دیدگاه دانشجویان بود. این مطالعه در طی چند ترم در کلاس پرستاری کودکان 2 انجام شد. نتایج در یک کلاس (33نفره) در سال 1389 ارزیابی شد. مطالب کلیدی (تعریف بیماری- پاتوفیزیولوژی- علایم- درمان و مراقبت پرستاری) باید استخراج و در نرم افزار word 2007 درtext box نوشته شده و در محل مناسب در الگوریتم جای گرفت. دانشجو باید با دیدن هر مطلب پیامدها را حدس بزند و علت (هر موضوع را فعالانه کنکاش کند. (همچنین با هر علامت یا نشانه بلافاصله درمان و مراقبت آن بیان می شد.) در روز امتحان پایان ترم با پرسشنامه ای نظرات دانشجویان پرسیده شد. یافته ها نشان می دهد که دانشجویان این شیوه ی تدریس را در خلاصه کردن مطالب و در عین حال مفید بودن آن، میزان یادگیری در کلاس، سرعت ارائه ی مطالب، یادآوری مطالب در زمان مرور درس برای آمادگی امتحان بین50 درصد تا 96 درصد در سطح خوب و عالی بیان کرده اند. استفاده از الگوریتم می تواند آموزش مراقبت در نزدیک ترین سطح به مشکلات بیمار را ممکن سازد. همچنین دانشجویان با شرکت فعال در کلاس درس، یادگیری معناداری از فلسفه ی مراقبت را تجربه می کنند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
58
لینک کوتاه:
magiran.com/p1033714 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!