فراوانی حوادث و علل آن در دانش آموزان مدارس ابتدایی فارس

چکیده:
مقدمه
حوادث به عنوان دومین علت معلولیت ها، یکی از مشکلاتی است که می تواند سبب اختلالات جسمی و روانی شود و در موارد شدید منجر به مرگ گردد. دانش آموزان به دلیل شرایط سنی و بی تجربگی، در معرض خطرات ناشی از وقوع حوادث در مدرسه و در مسیر مدرسه قرار دارند. با توجه به اهمیت موضوع، مطالعه حاضر با هدف تعیین فراوانی حوادث و علل آن در دانش آموزان مدارس ابتدایی فارس انجام شد.
هدف
این مطالعه با هدف تعیین فراوانی حوادث و علل آن در دانش آموزان مدارس ابتدایی فارس انجام شد.
روش
این یک مطالعه مقطعی توصیفی می باشد که جمعیت هدف دانش آموزان ابتدائی بودند روش نمونه گیری خوشه ایچند مرحله ای بوداطلاعات از طریق چک لیستی که برای هر حادثه رخ داده توسط مدیر مدرسه تکمیل گردید، جمع آوری شد و با استفاده از روش های آماری توصیفی و نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل انجام گردید.
نتایج
در این مطالعه 233 حادثه در مدارس ابتدائی در طول یک سال تحصیلی رخ داد. بیشترین مورد حادثه مربوط به پایه پنجم (23.48) و در ماه های آبان و دی بوده است. 47.9% از حوادث بین ساعت 7.30 تا 10 رخ داده است 54% از حوادث در مناطق شهری و 46% در مناطق روستائی اتفاق افتاده است. بیشترین فراوانی نوع حادثه مربوط به زمین خوردن اتفاقی یا عمدی بود.
بحث و
نتیجه گیری
بر اساس این پژوهش بیشترین میزان بروز حوادث در دانش آموزان کلاس پنجم ابتدائی و مربوط به زمین خوردن بوده است لذا باید به آنها توجه ویژه شود و آنها را به سوی فعالیت سالمتر و کم خطر تر سوق داد.
زبان:
فارسی
صفحات:
59 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p1034034 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!