سازماندهی یکپارچه سکه ها و اسکناس ها در موزه ها

چکیده:
هدف
هدف این پژوهش، بررسی روش های متداول سازماندهی سکه ها و اسکناس ها در موزه ها و پیشنهاد نظام هماهنگ، به منظور سازماندهی یکپارچه و مناسب این اشیا در موزه هاست.
روش/ رویکرد پژوهش: پژوهش حاضر، پژوهشی پیمایشی و توصیفی است. مبانی نظری پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای و جمع آوری داده ها به روش پیمایشی انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه پژوهشگر با موزه داران موزه های حاوی سکه و اسکناس (ایران و خارج از کشور) است.
جامعه پژوهش: جامعه این پژوهش، موزه های حاوی سکه و اسکناس ایران و جهان هستند. در این پژوهش، 65 موزه دار ایرانی و خارجی در مصاحبه شرکت کردند (13 موزه دار داخل کشور و52 موزه دار خارج از کشور). موزه دار های شرکت کننده در مصاحبه از موزه های مختلف حاوی سکه و اسکناس، با در نظر گرفتن پراکندگی جغرافیایی و گستره جهانی انتخاب شده اند.
یافته های پژوهش: یافته های پژوهش حاکی از آن است که در حال حاضر روش واحدی برای سازماندهی سکه ها و اسکناس ها در موزه ها وجود ندارد. در نهایت، با تکیه بر یافته های پژوهش حاضر، نظام هماهنگ، به منظور سازماندهی یکپارچه و مناسب سکه ها و اسکناس ها در موزه ها پیشنهاد شده است. موزه داران شرکت کننده در مصاحبه، نظام هماهنگ را مناسب و کاربردی ارزیابی کردند.
نتیجه گیری
با توجه به یافته های پژوهش حاضر، که نشان دهنده عدم سازماندهی یکپارچه سکه ها و اسکناس ها در موزه هاست؛ پیشنهاد نظام هماهنگ برای سازماندهی یکپارچه این اشیا در موزه ها ضروری به نظر می رسد. سازماندهی یکپارچه سکه ها و اسکناس ها در موزه ها، به وسیله نظام هماهنگ، منجر به مدیریت بهتر سکه ها و اسکناس ها در موزه ها و، در نتیجه، موجب بهبود همکاری، تعامل، و بهره برداری بیشتر از این اشیای موزه ای می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
106 تا 126
لینک کوتاه:
magiran.com/p1038279 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!