لوپ خارج غشایی نوترکیب فعال آنتی ژن CD20 انسانی، جایگزینی برای آنتی ژن CD20 کامل

پیام:
چکیده:
پس
زمینه
هدف گیری آنتی ژن CD20 با استفاده از آنتی بادی های مونوکلونال، رویکردی اصلی در درمان لنفوم های غیر هوچکین و ایمونوتراپی بدخیمی های لنفوسیت های Bشده است. در دسترس بودن آنتی ژن، فاکتوری بسیار مهمی در تولید آنتی بادی های مونوکلونال علیه آن می باشد. از طرفی، یک مشکل مهم در زمان بیان آنتی ژن CD20کامل، توده ای شدن و تاشدگی نامناسب آن است و تولید یک پلی پپتید جایگزین در مقایسه با پروتئین غشایی کامل CD20، راحت تر و مطلوب تر می باشد.
مواد و روش ها
در این مطالعه، لوپ خارج غشایی CD20 انسانی (exCD20) که شامل 47 اسید آمینه ناحیه غیر گلیکوزیله آن می شود، بیان شد. توالی کد کننده exCD20 توسط PCR تکثیرگردیدو در وکتور بیانی pET32a(+) کلونشد. پروتئین مورد نظر در حالت متصل به تیوردوکسین و دارای His tag در سویه E.coli Origami بیان شد و به منظور اثبات فعال بودن پروتئین بیان شده، الایزا و وسترن بلات انجام گردید.
نتایج
در این مطالعه، پروتئین نوترکیب exCD20به دست آمد که قابل شناسایی در الیزا و آزمون وسترن بلات بود. فیوژن پروتئین نوترکیب مذکور، محلول و پایدار بوده و فاقد مشکلات توده ای شدن و تاشدگی نامناسب بود.
نتیجه گیری
لوپ خارج غشایی پروتئین CD20 انسانی در حالت متصل به تیوردوکسین، قابلیت استفاده در سنجش های فعالیت و برخی کاربردهای دیگر از جمله الایزا، ایمونوبلات، تخلیص تمایلی، ایمن سازی، غربالگری و تولید آنتی بادی های ضد CD20 را دارد.
کلیدواژگان:
زبان:
انگلیسی
صفحات:
121 تا 126
لینک کوتاه:
magiran.com/p1041066 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!