بررسی کیفیت رشته فناوری اطلاعات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس استانداردهای آموزش الکترونیکی

پیام:
چکیده:
زمینه
با فزونی گرفتن دوره های آموزش الکترونیکی، یکی از دغدغه های مسولان سازمانها و مصرف کنندگان این نوع از آموزش، برخورداری این دوره ها از کیفیتی مطلوب می باشد. بنابراین در پی ارزیابی جنبه های مختلف دوره خود بر اساس استانداردهای یادگیری الکترونیکی هستند.
هدف
پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت رشته مهندسی فناوری اطلاعات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی بر اساس استانداردهای آموزش الکترونیکی صورت گرفته است.
روش
بر این اساس آیتم های تعامل، طراحی آموزشی، بازخورد، محتوا، دسترس پذیری، سیستم مدیریت یادگیری و چند رسانه ای بر اساس چک لیست محقق ساخته، توسط متخصصین تکنولوژی آموزشی مورد بررسی قرار گرفت. روایی این چک لیست با استفاده از نظر متخصصین و اساتید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 به دست آمد. سپس 5 نفر از متخصصین تکنولوژی آموزشی بر اساس آموزش های دیده شده، به بررسی سیستم یادگیری الکترونیکی به صورت آنلاین و آفلاین پرداخته و چک لیست را پر کردند.
یافته ها
در تجزیه و تحلیل پایانی میانگین سوال کلی تحقیق 71/2 به دست آمد که با استفاده از آزمون معناداری t معنادار است و در دامنه نسبتا مطلوب قرار می گیرد.
بحث و نتیجه گیری
بازده تحقیق داده های مفیدی جهت طراحی و تولید محتوا، راهبردهای آموزشی و یادگیری دوره و همچنین تصمیم گیری متولیان و مصرف کنندگان این نوع آموزش به دست می دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
113
لینک کوتاه:
magiran.com/p1045656 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!