ارزیابی اثرات تغییر پارامترهای مداری بر تعیین مشخصات منابع انرژی و کارایی آنها در زیر سیستم توان الکتریکی ماهواره های LEO

پیام:
چکیده:
این مقاله به بررسی اثرات تغییر پارامترهای مداری و ارزیابی اهمیت آن در طراحی اولیه ماهواره می پردازد. بدین منظور گروهی از ماموریت های LEOبا دو هدف اصلی مورد مطالعه قرار گرفته اند. هدف اول، شناخت انواع و ساز و کارهای تاثیرات ناشی از تغییر پارامترهای مداری بر عملکرد منابع انرژی در زیرسیستم توان الکتریکی است. هدف دوم، ارزیابی میزان این تاثیرات بر طراحی اولیه و اهمیت آنهاست. مطالعات برای ماموریت هر ماهواره مکعبی، درمدارهایی با ارتفاع ها و زاویه های میل متفاوت انجام گرفته است، و برای هر مدار روند برآورد مشخصات و تعیین میزان کارایی آرایه های خورشیدی و باتری در طی ماموریت بررسی شده است. همچنین تعامل های مختلف با سایر زیرسیستم ها که ناشی از تغییر مشخصات مداری است و موجب تاثیرات غیرمستقیم بر زیرسیستم توان الکتریکی می شوند، مورد بررسی قرار گرفته اند. بررسی ها نشان می دهند که پارامترهای ارتفاع و زاویه میل از طریق فاکتورهایی نظیر پریود، مدت زمان خورشیدگرفتگی، نسبت روشنایی به خورشید گرفتگی، زاویه تابش به آرایه های خورشیدی و همچنین میزان شارهای دریافتی از خورشید؛ راندمان و عملکرد منابع انرژی را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج بیانگر آن است که افزایش ارتفاع مدار، حاشیه های بهتری را برای طراحی زیرسیستم توان فراهم می سازد و لذا مطلوب تلقی می شود، اما برای زاویه میل مقدار بهینه ای وجود دارد، که باید در روند طراحی مد نظر قرارگیرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
39
لینک کوتاه:
magiran.com/p1055366 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!