طراحی و پیاده سازی سامانه اطلاعات مسافردر قالب سرویس پردازش مکانی وب مبنا براساس استاندارد OGC (مورد مطالعه: شهر تهران)

پیام:
چکیده:
امروزه ترافیک یکی از دغدغه های اصلی مدیران حوزه حمل و نقل شهری است و راه کارهای زیادی تاکنون برای کاهش و تعدیل ترافیک و آثار ناشی از آن ارائه شده است. یکی از روش هایی که اخیرا با پیشرفت فن آوری های اطلاعاتی ارائه شده است، سامانه های اطلاعات مسافر است. سامانه های اطلاعات مسافر، سامانه هایی هستند که اطلاعاتی در مورد مسیر هم چون مدت زمان سفر، ایستگاه ها و مسیرهای بهینه مابین مبدا و مقصد و... را در اختیار کاربر قرار می دهند. استفاده از چنین سامانه هایی می تواند به ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی کمک کند و درنتیجه موجب تشویق مردم به استفاده هر چه بیش تر از حمل و نقل عمومی شود. ولی طراحی و پیاده سازی این سامانه ها دارای مشکلاتی از قبیل توزیع یافتگی و ناهم گونی داده های مربوط به حوزه حمل و نقل درون شهری، وسعت و پیچیدگی ارتباطات مابین ساخت های مختلف حمل و نقل و... است. در این تحقیق ابتدا چگونگی استفاده از استانداردهای ارائه شده از سوی سازمان OGC به منظور حل مشکل مربوط به توزیع یافتگی و ناهمگونی داده های حمل و نقل درون شهری مورد بحث قرار داده می شود و سپس با استفاده از تئوری گراف، شبکه چندساختی درون شهری مربوط به شهر تهران مدل سازی می شود و در نهایت با پیاده سازی تحلیل پردازشی k- مسیر کوتاه در قالب یک وب سرویس پردازش مکانی، مسیرهای مطلوب براساس پارامتر مدت زمان سفر در اختیار کاربر قرار داده می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1066737 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!