حل عددی مدل های دوسیالی تراکم پذیر هم دما با استفاده از روش های بقایی در امتداد مسیر مرکزی

پیام:
چکیده:
دقیق ترین و پیچیده ترین مدل های موجود برای تحلیل جریان های دوفازی، مدل های دوسیالی می باشند. برای جریان های دوفازی هم دمای تراکم پذیر، دو مدل تک فشاری و دو فشاری موجود می باشد. علی رغم قابلیت بالای این مدل ها در تحلیل جریان، به دلیل حضور عبارات غیربقایی در معادلات مومنتم فازها نمی توان آن ها را در قالب بقایی بیان کرد. بنابراین، شرط کلاسیک رنکین-هوگونیوت در محل ناپیوستگی های میدان جریان، برای این گونه معادلات قابل اعمال نیست و اعمال روش های عددی کلاسیک برای حل این معادلات غالبا با مشکل مواجه بوده است. در مقاله حاضر برای غلبه بر این مشکل، از شیوه جدید انتگرال گیری در امتداد مسیر استفاده شده است. در این شیوه می توان شرط عمومی رنکین-هوگونیوت را در امتداد مسیر واصل میان حالت های سمت چپ و راست ناپیوستگی اعمال کرد. پس از ارائه شکل بقایی در امتداد مسیر روش های عددی مرکزی لکس-فردریکس، لکس-وندروف و روزانوف، مساله شیر آب و لوله ضربه با سرعت نسبی بزرگ با استفاده از این روش ها حل شده اند و با بکارگیری شبکه های مختلف، استقلال حل از شبکه حاصل گردید. مقایسه نتایج برای شیر آب نشان می دهد که تطابق خوبی با حل تحلیلی وجود دارد و نتایج برای لوله ضربه نیز نشان دهنده توانایی بالای روش بکار رفته برای تسخیر ناپیوستگی های میدان جریان در مسائل دوفازی است.
زبان:
فارسی
صفحات:
70 تا 84
لینک کوتاه:
magiran.com/p1088888 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!