کاربرد استعاره در بازاریابی

پیام:
چکیده:
استعاره ها متدولوژی مشروعی برای ایجاد و خلق تئوری هستند و ابزارهای قدرتمندی برای توسعه و گسترش نظریه های علمی می باشند. می توان ادعا نمود که استعاره ها تمامی ابعاد زندگی ما را فرا گرفته اند و به دلیل فراگیر بودن کاربرد استعاره ها در زندگی، برخی نظریه پردازان ادعا کرده اند که دانش در ذات و ماهیت اصلی خود، استعاره ای است.
اخیرا علمای علوم اجتماعی و بخصوص برنامه نویسان بازاریابی به اهمیت مفهومی استعاره ها پی برده اند و در زمان حاضر نیز گروهی از محققین بازاریابی توجه و تلاش خود را بر استعاره به عنوان یک ابزار توانمند برای شکل دادن فکر و عمل بازاریابی متمرکز نموده اند. به نظر آنان، فهم و درک ضمیر ناخودآگاه مشتری از اهمیت حیاتی برخوردار است و دسترسی به ضمیر ناخوداگاه از طریق روش های سنتی و قراردادی تحقیقات بازاریابی که همان رویکردهای پرسشگری است، امکان پذیر نمی باشد.
استعاره به ما کمک می کند تا بفهمیم واکنش هیجانی مشتری، قبل از واکنش های شناختی وی بوقوع می پیوندد اگرچه در واقع، تصمیم گیری همیشه دارای اجزا و عناصرهیجانی است. «استعاره در بازاریابی» نیز مبتنی بر همین اصل مهم بوده و یک منظر بسیار مهم ضمیر ناخودآگاه، یعنی شیوه شکل گیری تفکر ناخودآگاه را مورد بررسی قرار می دهد.
در این مقاله سعی می شود ضمن تعریف معنا و مفهوم استعاره و نیز بررسی اجزا و انواع استعاره، به بررسی نقش و کاربرد استعاره ها در بازاریابی پرداخته شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1094353 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!