ارتباط اکسی توسین مایع فولیکولی با باروری آزمایشگاهی در سیکلهای کمک باروری

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
تکنیکهای کمک باوری اندازه گیری و استفاده از هورمونها را در ایجاد و ادامه بارداری امری ضروری ساخته است. اکسی توسین که توسط هیپوفیز ترشح می شود، در بیولوژی تولید مثل نقش اساسی دارد. این مطالعه برای بررسی ارتباط اکسی توسین مایع فولیکولی با باروری آزمایشگاهی در سیکلهای کمک باروری طراحی و اجرا شد.
مواد و روش ها
در این مطالعه توصیفی-تحلیلی، 110 زن کاندید درمان ART از نظر سطح اکسی توسین مایع فولیکولی مورد ارزیابی قرار گرفته و ارتباط نتیجه درمان (حاملگی بالینی) با سطح این ماده بررسی شد. زنان به روش نمونه گیری تصادفی از زنان مراجعه کننده به مرکز آموزشی درمانی الزهرای تبریز انتخاب شدند. در نمونه های انتخاب شده، جهت تحریک تخمک گذاری از روش پروتکل Long با استفاده از گنادوتروپین اگزوژن استفاده شد.
یافته ها
میانگین سنی زنان مطالعه شده 28 / 28 سال بود. 5/84 درصد زنان مطالعه شده نازایی اولیه داشتند. میانگین مدت نازایی در کل زنان 75/6 سال بود. علتهای شایع نازایی به ترتیب عوامل مردانه و عدم تخمک گذاری بودند. میانگین سطح اکسی توسین مایع فولیکولی 7/230 (میلی واحد بین المللی در میلی لیتر) بود. 1/19 درصد زنان باردار شدند. در هر زن مطالعه شده به طور متوسط 47/13 اووسیت به دست آمد.
نتیجه گیری
مطالعات نشان دادند که سطح اکسی توسین داخل مایع فولیکول در مراحل مختلف رشد فولیکول متفاوت بوده و در مرحله قبل از تخمک گذاری در بالاترین سطح خود قرار دارد. در این مطالعه بین سطح اکسی توسین مایع فولیکولی و احتمال بارداری ارتباط وجود نداشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
60
لینک کوتاه:
magiran.com/p1122577 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!