زیست چینه نگاری سازند سورگاه بر مبنای روزن داران پلانکتونیک در میادین نفتی ماله کوه (چاه شماره 1) و سرکان (چاه شماره 1) در منطقه پل دختر استان لرستان

پیام:
چکیده:
به منظور مطالعه زیست چینه نگاری سازند سورگاه در حوضه رسوبی زاگرس دو برش تحت الارضی از این سازند در میادین نفتی ماله کوه و سرکان در ناحیه پلدختر استان لرستان انتخاب شده است. ضخامت سازند سورگاه در چاه ماله کوه و سرکان به ترتیب 82 و 46 متر اندازه گیری شده و شامل شیل همراه با تداخلهایی از سنگ آهک و شیل آهکی است. مرزهای زیرین و بالایی سازند سورگاه در چاه های مذکور با سازندهای سروک و ایلام به صورت پیوسته می باشد. برطبق مطالعه روزن داران پلانکتونیک 37 گونه متعلق به 10 جنس در چاه ماله کوه و 32 گونه متعلق به 10 جنس در چاه سرکان شناسایی شده است. بر اساس این فسیلها 3 بیوزون به صورت زیر تفکیک گردید:1- Dicarinella primitiva (Caron، 1978) Interval Range Zone2- Dicarinella concavata (Sigal، 1955) Interval Range Zone3- Dicarinella asymetrica (Postuma، 1971) Total Range Zoneدر نهایت بر طبق مطالعه روزن داران پلانکتونیک سن انتهای تورونین میانی سانتونین پسین برای سازند سورگاه در دو برش تحت hلارضی پیشنهاد می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
37 تا 50
لینک کوتاه:
magiran.com/p1137296 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!