بیان ژن های FOXP3، 4- CTLAو اینترلوکین 10 در بیماران با سرطان حنجره و متاستازهای وابسته

پیام:
چکیده:
زمینه
سلول های Treg قوی ترین منع کننده ی ایمنی ضدتورمورال هستند و بیان CTLA-4 برای عملکرد سلول های تنظیم گرT FOXP3+ طبیعی مادام که این ملکول را بیان می کنند، ضروری می باشد. اینترلوکین 10 نیز به عنوان یک عامل منع کننده ی ایمنی، در عرضه آنتی ژن به صورت موثر عمل کرده و فعالیت سلول هایT اختصاصی تومورال را با مانع یا محدودیت توام می کند. هدف ازاین بررسی مقایسه بیان و کمیت بیان ژن های FOXP3 و CTLA-4 و اینترلوکین 10 میان بیماران با تهاجم موضعی سرطان حنجره و بیماران بدون تهاجم موضعی و نیز میان بیماران با درگیری غدد لنفاوی است.
مواد و روش ها
بیان و کمیت بیان ژن های FOXP3، CTLA-4 و اینترلوکین 10 در نمونه های بافتی 59 بیمار با سرطان حنجره که 8 نفر از آنها متاستاز منطقه ای داشتند و 31 نمونه از غدد لنفاوی آنها به روش Real-Time PCRاندازه گیری شد.
یافته ها
با مقایسه بیان و کمیت بیان ژن های FOXP3، CTLA-4 و اینترلوکین 10 میان بیماران با تهاجم موضعی سرطان حنجره و بیماران بدون تهاجم موضعی و نیز میان بیماران با درگیری غدد لنفاوی در مقایسه با بیماران فاقد درگیری غدد لنفاوی تفاوت چشمگیری مشاهده نگردید (05/0P>). همچنین همبستگی چشمگیر آماری میان بیان این ژن ها و مراحل گوناگون تومور و درجه تمایز تومور یافت نشد (05/0P>).
نتیجه گیری
سطح بیان ژن های FOXP3، CTLA-4 و اینترلوکین 10 در ریز محیط تومورهای حنجره با میزان تهاجم موضعی و با درگیری غدد لنفاوی در این بیماران ارتباط چشمگیری ندارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
167 تا 180
لینک کوتاه:
magiran.com/p1144831 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!