مقایسه خودارزشیابی دانشجویان سال آخر مامایی از مهارت های فراگرفته شده در طی تحصیل با ارزشیابی آنان توسط مربی

پیام:
چکیده:
مقدمه
با اینکه متخصصین در مورد ارزشیابی دانشجو توسط استاد تاکید می نمایند ولی یکی از شیوه های مورد قبول خودارزشیابی است. هدف این مطالعه مقایسه نظرات دانشجویان سال آخر مامائی و در آستانه فراغت از تحصیل و مربیان آنها در مورد مهارتهای فرا گرفته شده در موضوعات بیماری های زنان و بارداری و زایمان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بود.
روش کار
در یک مطالعه توصیفی مقطعی، وضعیت خودارزشیابی 47 نفر از دانشجویان سال آخر مامائی در مورد مهارتهای فرا گرفته شده در طی تحصیل در موضوعات بیماری های زنان و بارداری و زایمان که در امتحان فینال مورد ارزیابی واقع می شوند، با ارزشیابی مربیان آنها با استفاده از چک لیست ارزشیابی، مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده و 05/0P< معنی دار تلقی شد.
نتایج
میانگین و انحراف معیار نمره کل ارزشیابی بر مبنای نمره 130 برای 26 آیتم مربوط به موضوع بیماری های زنان و حد اکثر نمره 5 برای هر آیتم برای مربیان 79/7±42/86 و برای دانشجویان 6/12±46/82 بدست آمد و آزمون t زوجها اختلاف معنی داری را نشان نداد. در موضوع بارداری و زایمان، میانگین و انحراف معیار نمره کل بر مبنای نمره 190 برای 38 آیتم و حد اکثر نمره 5 برای هر آیتم برای مربیان 57/10±40/136 و برای دانشجویان 98/27±19/134 بدست آمد و آزمون آماری اختلاف معنی داری را نشان نداد.
نتیجه گیری
نتایج پژوهش نشان داد که دانشجویان به طور نسبی می توانند عملکرد خود را همانند اساتید مورد قضاوت قرار دهند. نظرخواهی از دانشجویان برای ارزیابی خود و بکارگیری آن در ارزیابی استاد، می تواند روند ارزشیابی را بهبود بخشد
زبان:
فارسی
صفحات:
273 تا 281
لینک کوتاه:
magiran.com/p1146945 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!