مقیاس CARE-Scoreدر آنالیز عوارض همراه با جراحی قلب

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
جهت تخمین میزان خطر بیهوشی در عمل جراحی قلب، سیستم های ارزیابی و پیش بینی کننده پیامدها ارائه شده اند؛ با توجه به اهمیت پیشگویی نتایج، این مطالعه با هدف بررسی مقیاس CARE-Score در آنالیز عوارض همراه با جراحی قلب، در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام شد.
مواد و روش کار
این مطالعه توصیفی - همبستگی برروی 130 بیمار بستری در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف و به صورت آینده نگر در یک دوره سه ماهه صورت گرفت، جهت جمع آوری اطلاعات از فرم انتخاب نمونه، فرم مشخصات فردی، مقیاسCARE-Score، فرم عوارض و فرم اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی بیمار استفاده گردید. دراین مطالعه جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای کمی از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است و ضریب اطمینان 95درصد (05/0α=) مدنظر بوده است. آنالیز داده ها به کمک نرم افزار SPSS12 انجام شده است.
یافته ها
نتایج ارتباط معنی داری را بین نمره CARE-Score با تعداد عوارض(001/0 P< و 86/0 r=) و مدت اقامت بیماران پس از عمل جراحی در بیمارستان (001/0 P< و 72/0 r=) نشان داد.
نتیجه گیری
در این مطالعه، مقیاسCARE-Score توانایی پیشگویی عوارض جراحی قلب را نشان داد، استفاده از این مدل پیشگویی کننده قبل از عمل جراحی قلب، جهت تخمین خطر بیهوشی به کلیه متخصصین بیهوشی توصیه می گردد
زبان:
فارسی
صفحات:
695 تا 699
لینک کوتاه:
magiran.com/p1163189 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!