توسعه مدل عددی دو بعدی در پلان به منظور بررسی شکل دیوار هدایت آب پل ها

پیام:
چکیده:
در این تحقیق یک مدل عددی برای شبیه سازی دو بعدی جریان های با سطح آزاد به منظور بررسی شکل دیوار هدایت آب پل-ها ارایه شده است. معادلات حاکم بر این مدل، معادلات ناویر استوکس متوسط گیری شده در عمق می باشند که با استفاده از روش حجم محدود گسسته سازی شده و به کمک روش گام جزیی حل شده اند. محیط حل نیز با استفاده از یک شبکه بدون ساختار مثلثی تولید شده به روش دلاونی، منقطع شده است. با استفاده از این مدل، تراز سطح آزاد آب و سرعت های متوسط گیری شده عمقی در محیط حل محاسبه می شوند. برای محاسبه پارامترهای یاد شده، ابتدا ترم های جابه جایی و پخش معادلات اندازه حرکت حل شده و مقادیر میانی سرعت ها به دست می آیند. در گام دوم اثر اصطکاک کف اضافه می شود و در ادامه با حل همزمان معادله پیوستگی و ترم های باقی مانده معادلات اندازه حرکت، تراز سطح آزاد آب تعیین می گردد و در نهایت با استفاده از تراز سطح آزاد آب محاسبه شده، مقادیر نهایی سرعت ها به دست می آیند. پس از صحت سنجی مدل با آزمون های مختلف و اطمینان از عملکرد مناسب آن، مدل توسعه داده شده جهت بررسی شکل های مختلف دیوار هدایت و تعیین حالت بهینه مورد استفاده قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
55
لینک کوتاه:
magiran.com/p1163896 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!