یادگیری مشارکتی وفن آوری ارتباطات درآموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
رویکرد یادگیری مشارکتی و همچنین برنامه مشارکتی آنلاین در پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش آموزش دانشگاهی مفید است. هدف این مطالعه تعیین نقش ارتباطات الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری مشارکتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بوده است.
روش
این مطالعه از نوع توصیفی همبستگی است. نمونه گیری به روش سرشماری و مبتنی بر جامعه پژوهش، 57n= نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است. ابزارگرد آوری داده ها پرسشنامه خود گزارش دهی بودکه روایی آنها از نوع روایی محتوا تعیین گردید. برای تعیین پایایی ضریب آلفا کرونباخ به ترتیب پرسشنامه یادگیری فعال و مشارکتی active and collaborative learning (ACL) (84/0=r) و ارتباطات الکترونیکی (91/0=r) محاسبه شد. داده ها در یک نوبت جمع آوری گردید و در تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تی استفاده شد.
یافته ها
نتایج نشان داد که که میانگین نمره یادگیری مشارکتی دانشجویان پرستاری مقطع تحصیلات تکمیلی 3/13 ± 2/76 بود. بین نمره کل سطح یادگیری مشارکتی با ارتباطات الکترونیکی و زیر گروه های آن ارتباط معنی دار آماری وجود داشت (05/0P<).
نتیجه گیری
دانشجویان ضمن یادگیری مشارکتی با استفاده از ارتباطات الکترونیکی برای تجربه طیف وسیعی از اطلاعات تلاش می کنند به منظور پویایی و هدایت دانشجویان، توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق برنامه ریزی منظم و آمادگی برای این مهم توصیه می شود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
15 تا 19
لینک کوتاه:
magiran.com/p1181150 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!