مروری بر اثرات مصرف مکمل امگا 9 بر روی الگوی خواب، بیشفعالی و سایر رفتارهای تکاملی در کودکان مبتلا به بیماری های طیاف اتویسم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

 اختلالات فراگیر رشد، گروهی از اختلالات روانی هستند که در آنها مهارت های اجتماعی، رشد زبان و مجموعه رفتارهای مورد انتظار، رشد مناسب پیدا نمی کنند یا در اوان کودکی از بین می روند. در این مقاله به نقش  مصرف مکمل های خوراکی امگا 3 بر روی الگوی های رفتاری به وی‍ژه خواب و‌ بیش فعالی در کودکان مبتلا به بیماری های طیف اوتیسم پرداخته شده است. 

روش

 بیان برخی از نقش های اسید های چرب امگا 3 در ساختار و عملکرد مغز و همچنین بررسی ویژگی های این اسیدهای چرب در بهبود الگوی خواب و بیش فعالی و بعضی از رفتارهای تکاملی کودکان مبتلا به اوتیسم و در پایان معرفی منابع غذایی امگا 3، از موضوعات مورد توجه در این مقاله هستند.

 نتیجه‌گیری

مطالعات اخیر بیانگر سطوح پایین امگا 3 در خون کودکان اوتیستیک نسبت به کودکان نرمال است. یافته های بیوشیمیایی ضمن تاکید بر نقش کلیدی اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 در تنظیم سازو کارهای خواب، تاثیر این اسیدهای چرب را در کاهش علایم بیش فعالی درکودکان اوتیستیک نشان داده‌اند. علاوه بر این در گزارش برخی از مطالعات به اثرات مثبت اسیدهای چرب امگا 3 در تعدیل رفتارهای تهاجمی و آنی در کودکان اوتیستیک اشاره شده است،‌ هر چندکه مکانیزم اثر امگا 3 در این خصوص به خوبی شناخته شده نیست.

زبان:
فارسی
در صفحه:
35
لینک کوتاه:
magiran.com/p1186862 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!