مقایسه صوت شناختی زمان شروع واک همخوان های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان کاشت حلزون شنوایی شده و کودکان شنوا

پیام:
چکیده:
مقایسه صوت شناختی زمان شروع واک همخوان های انفجاری دهانی آغاز کلمه در تولید گفتار کودکان ناشنوای کاشت حلزون شنوایی شده و شنوا نشان داد که در هر دو گروه از انفجاری های واکدار و بیواک، میانگین زمان شروع واک کودکان کاشت حلزون، بیشتر از کودکان شنوا بود آن هم تسلط کمتر کودکان کاشت حلزون بر ارتعاش تارآواها در تولید انفجاری های واکدار، افزایش آگاهی واج شناختی در کودکان کاشت حلزون و اعمال اغرا قآمیز آن، فقدان درو نداد حسی در دوره حساس و حیاتی کسب مهار تهای ارتباطی در کسب زبان و گفتار در کودکان کاشت حلزون و نیاز سرنخ های صوت شناختی بیشتر در حالت پی شافت واکی نسبت به پس افت واکی است مقطع بیشتر به محل تولید کام اختصاص داشت حلزون نسبت به کودکان شنوا وجود داشت اختلاف فشار بین بالا و زیر حنجره، میانگین زمان شروع واک در دختران بیشتر از پسران بود یادگیری هرچه زودتر زبان در درک گفتار و تشخیص مرزهای واجی و سرنخ های صوت شناختی اهمیت فراوان دارد، اما کودکان کاشت حلزون دو سال ابتدایی زندگی که دوران طلایی زبان آموزی است را از دست داده اند و از تجربه زبانی کمتری برخوردارند. به این معنا که در کودکان کاشت حلزون موارد کمتری از پیش واکداری وجود داشت. دلیل. در بیشتر موارد، کمترین مقدار زمان شروع واک به محل تولید لبی و بیشترین آن به دلیل وجود سطح. در انفجار ی های واکدار، موارد کمتری از پیش واکداری در کودکان کاشت. در بیشتر موارد، به دلیل تفاوت اندازه تارآواها در افراد مذکر و مونث و ایجاد. ثابت شده است که تجربه و.
زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p1206707 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!