قدرت نرم انقلاب اسلامی در مقابل تهدید نرم

پیام:
چکیده:
تلاش برای براندازی نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی ایران تا کنون با دو شیوه قدرت سخت و تهدید نرم پیگیری شده است. هر چند تاکنون به لحاظ عملی شکست قدرت سخت در برابر قدرت نرم ج.ا.ایران در موارد مختلفی از جمله در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد آزمون قرار گرفته است و دشمنان با استفاده از این تجربه ها، تلاش برای براندازی با استفاده از قدرت نرم در قالب تهدید نرم را در دستور کار خود قرار داده اند؛ اما به کارگیری تهدیدات نرم به منظور نیل به هدف مذکور در مقابل انقلاب نیز تا کنون ناکام مانده است. مقاله حاضر در پی پاسخ به سئوال چرا شیوه های تهدید نرم که از جمله آنها تلاش برای انقلاب نرم، در تقابل با ج.ا.ایران موفقیتی نداشته است.
فرضیه اصلی این است که در صورت برخورداری یک ساختار سیاسی از قدرت نرم مناسب، امکان تقابل با هر دو شیوه سخت و نرم مشکل خواهد بود.چنین استدلال می شود که وجوه قدرت نرم در ج.ا.ایران به عنوان پادزهری در مقابل تهدید نرم عمل نموده و موجب رفع تهدید و تبدیل آن به فرصت شده است. چارچوب نظری تحقیق بر اساس ویژگی ها، اندازه و نحوه مواجهه قدرت نرم انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات مختلف نرم دشمن شکل می گیرد که با برتری قدرت نرم امنیت، ثبات و اقتدار برای نظام اسلامی به ارمغان خواهد آورد.
از یافته های کاربردی پژوهش این است که تقویت شاخصه های قدرت نرم در انقلاب اسلامی، اولویت بیشتری از تقویت قدرت سخت به منظور تداوم اعتلای انقلاب اسلامی خواهد داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
19
لینک کوتاه:
magiran.com/p1209263 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!