اثر نانوذرات خاک رس بر خواص جریان و گرمایی آمیخته پلی پروپیلن- کوپلیمر (استیرن - اتیلن - بوتیلن - استیرن) پیوندخورده با مالئیک انیدرید

پیام:
چکیده:
هدف از این پژوهش، بررسی اثر نانوذرات خاک رس (Cloisite® 15A) بر رفتار جریان و خواص مکانیکی و گرمایی آمیخته پلی پروپیلن/کوپلیمر (استیرن - اتیلن - بوتیلن - استیرن) پیوند خورده با مالئیک انیدرید SEBS-g-MA)، 15% وزنی) است. بدین منظور، کامپوزیت هایی برپایه این آمیخته و مقادیر مختلف خاک رس (1، 3 و 5% وزنی) با استفاده از مخلوط کن داخلی در دمای 190 درجه سلسیوس و سرعت چرخش 75 دور بر دقیقه به مدت 12 دقیقه به شکل مذاب تهیه شدند. سپس نمونه هایی با ابعاد مورد نیاز برای آزمون های مختلف با استفاده از پرس گرم قالب گیری شدند. از آزمون پراش پرتو X و میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) برای بررسی ساختار و شکل شناسی نمونه ها استفاده شد. همچنین رفتار جریان، خواص مکانیکی و گرمایی همه نمونه های تهیه شده با استفاده از روش های استاندارد اندازه گیری شدند. نتایج آزمون پراش پرتو X و میکروسکوپ الکترونی عبوری، تشکیل نانوکامپوزیت هایی با ساختارهای پراکنشی ورقه ای و بین لایه ای را تایید می کنند. در همه نانوکامپوزیت های تهیه شده، تعادل بین استحکام و چقرمگی با افزودن همزمان کوپلیمر (SEBS-g-MA) و نانوذرات خاک رس وجود دارد. نتایج اندازه گیری خواص رئولوژیکی نیز نشان می دهد، با افزایش سرعت برش، گرانروی ظاهری همه نمونه ها کاهش می یابد (رفتار نازک شدن برشی). افزودن نانوذرات خاک رس به آمیخته و افزایش مقدار آن، شاخص جریان مذاب (MFI) نمونه ها را کاهش داده است. افزون براین، وجود خاک رس و افزایش مقدار آن اثر کمی بر خواص گرمایی داشته و افزایش کم در دما در درصد بلورینگی، دمای انحراف گرمایی و نیز نقطه نرم شدگی ویکات نمونه ها افزایش کمی حاصل شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
403 تا 412
لینک کوتاه:
magiran.com/p1219449 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!