تحلیل فابریکی و بررسی تقارن هندسی در زون برشی تنگ کورکی، جنوب شرق اقلید

نویسنده:
پیام:
چکیده:
بررسی فابریک های ساختاری و شاخص های برش در مناطق برشی یکی از ابزارهای کلیدی برای تعیین راستای برش در این مناطق می باشد. با مشخص نمودن هندسه زون های برشی می توان درک بهتری از چگونگی تکامل ساختاری آن ها به دست آورد. در بسیاری از موارد مطالعه نمونه های ساختاری در سه بعد برای مشخص نمودن مولفه بردار ورتیسیتی بسیار مشکل می باشد. بررسی خط واره های کشیدگی، فولیاسیون ها، مرز مناطق برشی و صفحه عمود بر بردار ورتیسیتی در درک هندسه مناطق برشی و چگونگی الگوی استرین در این مناطق کمک شایانی خواهد نمود. در این مقاله با بررسی جنبه های مختلف ت‍ئوری مناطق برشی، شاخص های اصلی در تفکیک هندسه مناطق برشی مورد بررسی قرار گرفته است. هم چنین در این مقاله یک پهنه برشی واقع در زون دگرگونی سنندج- سیرجان به منظور بررسی شاخص های برش و هندسه دگرشکلی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان دهنده وجود یک مولفه برشی راست گرد و عدم انطباق و پراکندگی خط وارگی و قطب سطوح برگوارگی نسبت به صفحه عمود بر بردار ورتیسیتی می باشد. هم چنین تحلیل استریوگرافیکی عناصر ساختاری نشان دهنده وجود هندسه تقارن تری کلینیک در منطقه مورد مطالعه می باشد. در نهایت مدل ساختاری ترافشارش مایل با هندسه تری کلینیک جهت تکامل ساختاری این زون برشی ارائه گردید.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 8
لینک کوتاه:
magiran.com/p1222267 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!