بررسی میزان ثبات و پایداری در مدیریت های توسعه منطقه ای در سال های 1384-1385 (نمونه موردی: مدیران ارشد مدیریت توسعه استان آذربایجان شرقی)

چکیده:
در کشور ما، تغییرات مدیران ارشد کشور، دگرگونی های سلسله مراتبی بسیاری را در سطوح منطقه ای و استان ها پدید می آورد. بعضی سیاستمداران معتقدند این تغییرات، ضروری و اجتناب ناپذیر هستند و برخی نیز اعتقاد دارند آثار تخریبی این تغییرات بر روند توسعه منطقه ای بسیار زیاد است. ظاهرا یکی از مهمترین مشکلات کشور در مسیر رشد و توسعه منطقه ای، متزلزل بودن جایگاه مدیریت و کوتاه بودن دوره آن در مقایسه با سایر کشورها است. در پژوهش حاضر، میزان پایداری مدیران ارشد توسعه منطقه ای، در استان آذربایجان شرقی در سال های 1358-1384 بررسی می شود. همچنین دوره مدیریت، متناسب با تغییرات دولت در سطح کلان طبقه بندی می گردد و فرضیه های پژوهش، بر اساس دوره های مختلف مورد آزمون قرار می گیرند. به منظور آزمون فرضیه ها از آماره های استنباطی نظیر مجذور خی و آماره سامرز استفاده شده است. طبق نتایج پژوهش، تفاوت کاملا معناداری بین میزان پایداری مدیران و سطح تحصیلات، تعلق اجتماعی، دوره های سیاسی، سال های انتصاب و سوابق مدیریت وجود دارد. متوسط دوره مدیریت در استان آذربایجان شرقی، 8/3 سال است که در مقایسه با سایر استان ها بیشتر است.
زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 108
لینک کوتاه:
magiran.com/p1225582 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!