بررسی انتظارات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از یادگیری درس زبان تخصصی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
آموزش زبان تخصصی یکی از زیرمجموعه های آموزش زبان می باشد که از دهه 60 میلادی و مطرح شدن زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی جهان مورد توجه مجامع علمی و پژوهشگران قرار گرفت. در آموزش زبان تخصصی، بررسی خواست گروه مخاطب که دانشجویان هستند بسیار مهم است، اما متاسفانه تاکنون هیچ مطالعه ای در مورد این موضوع انجام نشده است. هدف مطالعه حاضر، بررسی انتظارات دانشجویان از درس زبان تخصصی بود.
روش کار
این مطالعه به شکل مقطعی بین کلیه دانشجویان دانشکده بهداشت و دانشجویان پزشکی که در ترم دوم سال 1390 درس زبان تخصصی داشتند، صورت گرفت. پرسش نامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی بالایی داشت، توزیع شد. نتایج توصیفی با استفاده از نرم افزار Minitab تحلیل شدند.
یافته ها
199 دانشجو حاضر به شرکت و تکمیل پرسش نامه ها شدند که 4/36 درصد آن ها پسر بودند. میانگین سنی جمعیت مورد مطالعه 3/0 ± 3/22 سال بود. 5/95 درصد دانشجویان به یادگیری درس زبان تخصصی علاقه مند بودند. بیشترین انتظار مربوط به درک کردن متون تخصصی بود و این که بتوانند متون تخصصی خود را به راحتی به فارسی ترجمه کنند. در بین فعالیت های مختلف دانشجویان به این که کلمات تخصصی جدید روی تخته نوشته و در مورد اجزای آن صحبت شود، تمایل بیشتری نشان دادند. همچنین اغلب دانشجویان مایل بودند که آزمون به زبان انگلیسی و شامل تمرین های دروس باشد.
نتیجه گیری
استادان می توانند با توجه به نظرات مطرح شده دانشجویان در این مطالعه، رضایتمندی بیشتری را در کلاس زبان تخصصی به دست آورند.
زبان:
فارسی
صفحات:
332 تا 340
لینک کوتاه:
magiran.com/p1225612 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!