تاثیر طول گام بر مولفههای عمودی و خلفی نیروی عکسالعمل زمین و نرخ بارگذاری در حین انجام حرکت»بدو-رو«: مولفهای برای خطر شکستگی استرسی در اندام تحتانی نظامیان

پیام:
چکیده:
مقدمه
شکستگی استرسی در پی قرار گرفتن استخوان تحت بارگذاری متناوب و زیر آستانه شکست، پیش از آنکه ترک های میکروسکوپی فرصت ترمیم یابند، ایجاد می شود. هدف از این تحقیق 1) بررسی و مقایسه نیروی عکس العمل زمین در گام چهارم حرکت بدو-رو، دویدن عادی و فرود تک پا؛ و 2) بررسی تاثیر افزایش طول گام در گام چهارم حرکت بدو-رو بر نیروی عکس العمل زمین و نرخ بارگذاری بوده است.
مواد و روش ها
10 نفر از دانشجویان مرد دانشگاه علوم انتظامی در این مطالعه شرکت کردند. پنج آزمایش شامل دو آزمون فرود تک پا، دو آزمون حرکت بدو-رو و یک آزمون دویدن عادی را انجام دادند. اطلاعات آزمونها توسط دستگاه صفحه نیرو و با فرکانس نمونه برداری 200 هرتز جمع آوری شد.
یافته ها
نتایج تحقیق نشان داد که همبستگی بالایی بین حداکثر مولفه های عمودی و خلفی نیروی عکس العمل زمین و نرخ بارگذاری در حرکت بدو-رو و فرود تک پا در دو طول گام مورد آزمایش وجود دارد (به ترتیب 0/917=r، 0/781=r، 0/847=r، 0/798=r برای طول گام 25 سانتیمتر و 0/865=r، 0/742=r، 0/831=r، 0/716=r، برای طول گام 50 سانتیمتر، (p<0/05).با افزایش طول گام، تمام متغیرهای اندازه گیری شده به صورت معنی داری افزایش می یابند (p<0/05).
نتیجه گیری
برای پیشگیری از آسیب استرسی در حرکت بدو-رو، پیشنهاد می شود که سربازان و افسران با حد اقل اختلاف قد در یک گروه قرارگیرند تا طول گام همگی افراد در حین حرکت بدو-رو نزدیک به طول گام ترجیحی آنها باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 84
لینک کوتاه:
magiran.com/p1252206 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!