مقایسه نتایج بینایی عمل جراحی آب مروارید در بیماران یک چشمی فاقد دید چشم دیگر و بیماران دارای دید کم در بیمارستان متینی کاشان طی سال های1390-1385

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
به منظور مقایسه نتایج بینایی عمل جراحی آب مروارید در دو گروه از بیماران یک چشمی (چشم دیگر فاقد دید یا دارای دید کمتر از 200/20) این مطالعه انجام گرفت.
مواد و روش ها
در این مطالعه آینده نگر کل بیماران یک چشمی با آب مروارید (که بهترین دید اصلاح شده چشم آنها کمتر از 200/20 بود) مورد مطالعه قرار گرفتند. حدت بینایی بر اساس تابلو اسنلن قبل از عمل و سه ماه بعد از عمل، عوارض عمل جراحی، علت کاهش دید در چشم دیگر بیماران در فرم اطلاعاتی ثبت گردید. تمام بیماران حداقل به مدت 3 ماه پیگیری شدند.
نتایج
میانگین سنی بیماران 13 ± 52 سال بود. پنجاه و هشت درصد از بیماران زن بودند. شایع ترین علت های کاهش دید در چشم دیگر بیماران گروه اول به ترتیب رتینوپاتی دیابتی (4/32 درصد) و تروما (31 درصد) و در گروه دوم به ترتیب رتینوپاتی دیابتی (7/41 درصد)، بیماری های وابسته به سن در ماکولا (6/18 درصد) و تروما (2/14 درصد) بود. سه ماه بعد از عمل جراحی در 58 درصد از بیماران گروه اول و 42 درصد از بیماران گروه دوم بهترین دید اصلاح شده بالاتر از 40/20 بود. نتایج بینایی بعد از سه ماه در دو گروه تفاوت معنی داری نداشت (834/0=P).
نتیجه گیری
عمل جراحی آب مروارید به روش فیکو و گذاشتن لنز داخل چشمی در بیماران یک چشمی بی خطر بوده و باعث بهبودی دید در آنها می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
175 تا 180
لینک کوتاه:
magiran.com/p1257798 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!