مبانی تعهدات بین المللی دولت ها در پیشگیری از جرایم جهانی شده

نویسنده:
پیام:
چکیده:
با تسخیر زمان و مکان توسط بشر و به دنبال آن ظهور پدیده جهانی شدن جرم، فرصت های جدید بزهکاری با ماهیت جهانی نیز به وجود آمد. جرایم جهانی شده با انگیزه سود جویانه و خشونت آمیز و به صورت سازمان یافته در سرتاسر دنیا رخ می دهد و با هدف قرار دادن کرامت و امنیت انسانی و حق های بنیادین بشری، امنیت جهانی را تهدید و حق برخورداری از امنیت را از انسان ها سلب می کند. دولت ها نیز به تنهایی و بدون توسل به اتحاد و اجماع جهانی، قادر به پیشگیری از این جرایم نیستند. گرایش دولت ها بر اساس رهنمودهای سازمان ملل متحد به رویکردهای پیشگیری، موجب شد تا به منظور شناسایی و تبیین مبانی تعهدات بین المللی دولت ها و رویکرد آن ها در پیشگیری از جرایم جهانی شده، به این تحقیق پرداخته شود.
این تحقیق با روش توصیفی و تحلیلی انجام پذیرفته است و تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب شده به صورت کیفی و مبتنی بر استنتاج محقق از منابع و متون خواهد بود. نتایج تحقیق حاکی از این است که مبانی تعهدات دولت ها در حوزه پیشگیری از جرایم جهانی شده، طیف وسیعی را در بر می گیرد که از لزوم حفظ کرامت انسانی، موازین حقوق بشر، حفظ حیات بشری، توسعه پایدار، عضویت در جامعه بین المللی، امنیت انسانی تا لزوم جهانی سازی پیشگیری در قبال جهانی شدن جرم و دفع تهدیدات جدید علیه امنیت و نظام جهانی، متنوع و گسترده اند. پیشگیری از این جرایم، مستلزم جهانی اندیشیدن و جهانی ملی عمل کردن است.
زبان:
فارسی
صفحات:
101 تا 128
لینک کوتاه:
magiran.com/p1260099 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!