تاثیر سطوح مختلف کائولن موجود در جیره غذایی بر شاخصهای رشد و ترکیب بیوشیمیایی بچه ماهی سفید (Rutilus frisii kutum kamenskii، 1901) دریای خزر

پیام:
چکیده:
برخی از مکمل های غذایی مانند کائولین در جانداران سبب تسریع در رشد و بقا آن ها می گردد، لذا این ماده روی ماهی سفید مورد آزمایش قرار گرفت. بچه ماهیان با میانگین وزنی (0/062 ± 0/7 گرم) به تعداد 600 قطعه به طور کاملا تصادفی بین 15 عدد مخزن فایبر گلاس 500 لیتری توزیع شدند. پنج جیره حاوی سطوح مختلف کائولین شامل 0/5، 1، 1/5، 2 و 2/5 درصد با پروتئین ثابت 35 درصد در 3 تکرار برای هر یک از تیمارها در نظر گرفته شد. با افزایش مکمل کائولین به میزان 2 درصد عوامل رشد و تغذیه ای بهبود یافتند و با سایر تیمارها اختلاف معنی داری را نشان دادند (0/05 >P). تیمارهای 1 و5 با دریافت حداقل و حداکثر کائولین (0/5 و 2/5 درصد) عدم بهبود را در شاخص های رشد و تغذیه ای نشان دادند (0/05 >P). ترکیبات شیمیایی لاشه در سطوح مختلف کائولین، اختلاف معنی دار قابل محسوس را نشان ندادند؛ اگرچه با افزایش کائولین به میزان 2، 5/2 درصد، میزان خاکستر کل (مواد معدنی) نیز افزایش یافتند و با سایر تیمارها دارای اختلاف معنی داری بودند (0/05>P).
زبان:
فارسی
در صفحه:
49
لینک کوتاه:
magiran.com/p1268942 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!