جستجوی ژن MCK-2 سیتو مگا لو ویروس در آدنوکارسینومای پستان موش A/RAZI: مطالعات مولکولی و آسیب شناسی

پیام:
چکیده:
با وجود تحقیقات مختلف، درک علت و پیشرفت سرطان پستان ناتمام مانده است. تحقیقات بیشتر روی ویروس های مرتبط با سرطان پستان برای کمک به محققین جهت درک بهتر پیشرفت های سرطان پستان لازم است. اخیرا سیتومگالوویروس انسانی به عنوان یک عامل خطر برای ابتلا به سرطان پستان گزارش شده است. هدف از این مطالعه این است که بدانیم آیا سرطان پستان بوسیله سیتومگالوویروس ایجاد می شود یا خیر؟ در این تحقیقات هفده نمونه از موش های سویه RAZI/A که بطور خودبخود دچار سرطان پستان شده اند از بخش حیوانات آزمایشگاهی جمع آوری شده است. آزمایشات هیستوپاتولوژی و واکنش زنجیره ای پلیمراز بر روی نمونه های بافت پستان انجام شده است. تعداد 17 نمونه از بافت پستان موشهای سالم و 17 نمونه از بافتهای توموری ن موش جهت انجام بررسی های هیستوپاتولوژی در فرمالین فیکس شده است. نتایج هیستوپاتولوژی تشخیص آدنوکارسینوما (type B) را در نمونه های تومور پستانی موشها نشان داده است. جهت تشخیص ویروس سایتومگالو موشی از پلاسمید pUC57-MCK-2 استفاده شده است. داده های ما نشان داد که تفاوت قابل ملاحظه ای بین موش های شاهد و مبتلا به تومورهای خودبخود (طبیعی) پستان به وسیله تست آماری Chi-Square (Value: 17.000b and P=0.000) وجود دارد. تحقیقات بیشتری لازم است تا اثبات شود که سیتومگالوویروس در بروز سرطان پستان نقش دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 88
لینک کوتاه:
magiran.com/p1271841 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!