ساب کلونینگ قطعه تک زنجیره ای ناحیه متغیر آنتی بادی بر ضد گیرنده CD4 انسانی نشان دار با پروتئین فلورسنت سبز در پلاسمید pET26b

پیام:
چکیده:
آنتی بادی ها ابزارهای قدرتمندی برای مطالعه ی عملکرد، مکان یابی و میان کنش پروتئین ها هستند. هم چنین این مولکولها به طور گسترده برای اهداف تشخیصی و درمانی نیز به کار می روند.آنتی بادی ها معمولا برای اهداف تحقیقاتی و تشخیصی با مولکولهای فلورسنت نشاندار می گردند. اگر مولکول فلورسنت مورد نظر یک پروتئین نوترکیب باشد در این حالت مولکول حاصله فلوبادی نامیده میشود. در مطالعه حاضر، قطعه تک زنجیرهای ناحیه متغیر یک آنتی بادی بر ضد گیرنده CD4 انسانی که به پروتئین فلورسنت سبز متصل شده است، توسط دو آنزیم IEcoR و NcoI از پلاسمید IpAB استخراج گردید. سپس قطعه مورد نظر به منظور افزایش بیان پروتئین در پلاسمید pET26b کلون شده و پلاسمید نوترکیب ایجاد شده در باکتری اشرشیا کلی ترانسفورم گردید. ورود قطعه مذکور به داخل پلاسمید pET26b به وسیله واکنش کلنی-PCR و هضم دوگانه تایید شد. هم چنین بیان فلوبادی نیز توسط روش دات بلات تایید گردید. فلوبادی نوترکیب حاضر یک آنتی بادی با عملکرد دوگانه بوده که به طور همزمان ویژگی اتصال به آنتی ژن و فلورسنت خود را حفظ کرده است. بنابراین انتخاب پلاسمید مناسب مانند pET26b برای تولید مقادیر زیاد این فلوبادی برای اهداف ما ضروری به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
3400 تا 3409
لینک کوتاه:
magiran.com/p1277639 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!