مقایسه تاثیر تهویه حمایت فشاری و تهویه حمایت فشاری با حجم مطمئن بر جداسازی از تهویه مکانیکی در بیماران بعد از عمل جراحی قلب

پیام:
چکیده:
مقدمه
جداسازی از تهویه مکانیکی از مراحل مهم فرآیند درمان در بخش مراقبت های ویژه است؛ به طوری که 40-20 درصد از بیماران به علت جداسازی مشکل از تهویه مکانیکی همچنان تحت تهویه مکانیکی باقی می مانند. بنابراین نیاز است که از روش های جدید جداسازی از تهویه مکانیکی مانند تهویه حمایت فشاری با حجم مطمئن به منظور کاهش زمان جداسازی از تهویه مکانیکی استفاده شود.
هدف
مقایسه تاثیر دو روش تهویه حمایت فشاری با تهویه حمایت فشاری و حجم مطمئن بر مدت زمان جداسازی از تهویه مکانیکی در بیماران بعد از عمل جراحی قلب.
روش
این مطالعه به روش کارآزمایی بالینی با مشارکت 76 بیمار تحت عمل جراحی قلب در بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در سال 1392صورت گرفت. بیماران بعد از احراز شرایط لازم برای جداسازی، به صورت تصادفی به دو گروه تهویه حمایت فشاری (کنترل) و تهویه حمایت فشاری با حجم مطمئن (مداخله) تقسیم شدند و از لحاظ زمان جداسازی از تهویه مکانیکی و نیاز به لوله گذاری مجدد مقایسه شدند. تحلیل داده ها توسط آزمون های تی مستقل و من ویتنی و با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 16 انجام شد.
یافته ها
میانگین زمان جداسازی از تهویه مکانیکی در گروه تهویه حمایت فشاری با حجم مطمئن (8/5±7/65) دقیقه کاهش معنی داری نسبت به گروه تهویه حمایت فشاری (8/5±1/87) دقیقه نشان داد (02/0p<).
نتیجه گیری
استفاده از روش تهویه حمایت فشاری با حجم مطمئن می تواند زمان جداسازی از تهویه مکانیکی را کاهش دهد و با توجه به عوارض کمتر این روش، می توان از آن به عنوان یک روش جایگزین در جداسازی از تهویه مکانیکی استفاده نمود.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 52
لینک کوتاه:
magiran.com/p1278228 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!